theatro-pyli-copy

Και με την θεατρική παράσταση «η ωμαδα πεζη Μπόστ», του Χρύσανθου Μποσταντζόγλου, που ανεβάζει η θεατρική ομάδα «ΧΥΤΡΑ», απόψε στις 7:30μμ, στο Πολιτιστικό Κέντρο, ο Δήμος Πύλης κλείνει για φέτος, το εορταστικό του πρόγραμμα για τις επετειακές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα & το έργο του.

 

Ο Χρύσανθος (Μέντης) Μποσταντζόγλου, γνωστός περισσότερο με το ψευδώνυμο Μποστ ήταν γνωστός σκιτσογράφος και γελοιογράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός και ζωγράφος. Γεννήθηκε το 1918 στην Κωνσταντινούπολη και πέθανε το 1995. Ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μποσταντζόγλου,το γένος Παπαγιαννακοπούλου.Οι δυό γιοί του Κώστας και Γιάννης είναι σήμερα διακεκριμένοι γραφίστας και ηθοποιός αντίστοιχα.

Το έργο του περιλαμβάνει πολιτικές γελοιογραφίες και χρονογραφήματα, εικονογραφήσεις βιβλίων και περιοδικών, δέκα θεατρικά έργα και πολλές ζωγραφικές συνθέσεις. Για ένα διάστημα δούλεψε στη διαφήμιση όπου οι έντυπες καταχωρίσεις του για τη RENAULT(Ντοφίν εστί φιλοσοφείν),Flow Coat/Dupont(βάφεν ζι γκούντ πιλότ?ακόμα και οι πιλότοι της Λουφτβάφε βάφουν με βαφές Φλόου Κοτ.),άφησαν κυριολεκτικά εποχή με την τόλμη και τη διαφορετικότητά τους.

Χαρακτηριστικά του έργου του

Η σάτιρά του στοχεύει κυρίως τον μικροαστό Έλληνα των μεταπολεμικών δεκαετιών, την καθωσπρέπεια, την ημιμάθεια και το νεοπλουτισμό, την ξενομανία, τις έντονες ταξικές αντιθέσεις της μεταπολεμικής Ελλάδας, καθώς και την ελληνική πολιτική ζωή. Ο Μποστ σατιρίζει ιδιαίτερα την εξάρτηση της Ελλάδας από τον ξένο παράγοντα, την εθνικοφροσύνη των δεξιών κομμάτων και το θεσμό της Βασιλείας, ωστόσο σε πολλά κείμενα διακωμωδεί και την παράταξη της Αριστεράς, στην οποία ανήκε. Σε πολλά από τα κείμενα του, γράφει σε πρώτο πρόσωπο ως αφηγητής, ο οποίος διηγείται κάποια εμπειρία του και σχολιάζει δήθεν με αφέλεια τα γεγονότα.

Ένα από τα χαρακτηριστικά όλου του φάσματος του έργου του (σκίτσα, κείμενα, ζωγραφικά και θεατρικά έργα) ήταν ο συμφυρμός διαφόρων φάσεων της ελληνικής ιστορίας, καθώς στο έργο του συνυπάρχουν ήρωες της αρχαιότητας, του Βυζαντίου, του 1821, του έπους του 1940 με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και τον Ωνάση.

Στα θεατρικά του έργα χρησιμοποιούσε δεκαπεντασύλλαβο στίχο στο προσωπικό του ύφος συμφυρμού πομπωδών καθαρευουσιάνικων εκφράσεων, με ξένες και λαϊκές εκφράσεις, ενώ συχνά εμφάνιζε ιστορικά ή μυθικά πρόσωπα να αναφέρονται σε σύγχρονες καταστάσεις.

Load More Related Articles
Load More In Τοπικά
Comments are closed.

Check Also

Σε υψηλό επίπεδο η εκπαίδευση των ειδικευόμενων Γενικών Ιατρών στο Ν. Τρικάλων…

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου Γενικής/Οικο…