
Σε μία χώρα σαν τη δική μας, οι υποθαλάσσιες ζεύξεις απασχολούν το ελληνικό κράτος και τους πολίτες εδώ και τρεις δεκαετίες. Τι έρχεται πλέον;
Από την δεκαετία του 1990, όταν το ελληνικό κράτος ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τις συμβάσεις με τη μέθοδο της παραχώρησης, προχώρησε σε συνολικά 4 διαγωνισμούς για υποθαλάσσιες ζεύξεις.
Από αυτούς τους 4 διαγωνισμούς το μοναδικό επιτυχημένο αποτέλεσμα καταγράφεται στην υποθαλάσσια σύνδεση Άκτιου-Πρέβεζας, η οποία λειτουργεί εδώ και περίπου 20 χρόνια.
Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης
Ο διαγωνισμός από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, ύψους 472 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μιας υποθαλάσσιας αρτηρίας με μήκος 3,8 χλμ, από τα οποία τα 1,24 χλμ θα ήταν υποθαλάσσια. Ως εκκίνηση ήταν στην οδό Κωλέττη στο ύψος των Δικαστηρίων και τέρμα στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας
Η ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
Τα τρία σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και συνεχίζουν στον διαγωνισμό είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Το κόστος του έργου προς το παρόν υπολογίζεται σε 450 εκατομμύρια ευρώ. Απομένει η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου για να φτάσουμε στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Πηγή:newsauto.gr