zodia-os-mathites-taksis-astrology4u-950x475

Ένα καινούριο μάθημα  μπαίνει στα σχολεία με το δικό του πρόγραμμα σπουδών. Θα ξεκινά από το Νηπιαγωγείο και θα ολοκληρώνεται στη Γ΄ Γυμνασίου Το Πρόγραμμα Σπουδών “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” θα εφαρμοσθεί σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας από το σχολικό έτος 2022-2023 σύμφωνα με την απόφαση  ΦΕΚ 2820/Β/6-6-2022 της υφυπουργού Παιδείας κας Ζέττας Μακρή.

Σύμφωνα με  την απόφαση οι στόχοι του  Προγράμματος Σπουδών θα  ολοκληρώνονται σταδιακά με συγκεκριμένο βηματισμό για κάθε τάξη από το Νηπιαγωγείο μέχρι και τη Γ΄ Γυμνασίου. Η εφαρμογή του  Προγράμματος Σπουδών και η συμμετοχή των μαθητών θα γίνει με δύο τρόπους:

Α. με σχέδια εργασίας μικρής χρονικής διάρκειας, στο  πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων,

Β. με μεγαλύτερα σχέδια εργασίας για την ολιστική  προσέγγιση ενός περιβαλλοντικού ζητήματος και προβλήματος στο πλαίσιο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων»  και των «Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων»

Η απόφαση αναφέρει ότι: “Δεν είναι μάθημα με την έννοια της ένταξής του στο ωρολόγιο πρόγραμμα αλλά είναι πολύτιμο εργαλείο/καταστατικός χάρτης των εκπαιδευτικών για την ευόδωση στόχων με προσανατολισμό την αειφόρο ανάπτυξη σε όλο το εύρος των μαθημάτων των ωρολογίων προγραμμάτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης”

“Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών, είναι πολύ σημαντικό και κεφαλαιώδες, καθώς υπηρετεί ακριβώς αυτή τη βασική στόχευση, κάθετα ως προς όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και οριζόντια ως προς όλα τα γνωστικά αντικείμενα κάθε τάξης”

Σκοπός της εκπόνησης του  Προγράμματος  Σπουδών είναι: η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών/-τριών  η διαμόρφωση περιβαλλοντικά ενήμερων μαθητών/-τριών-πολιτών, ικανών να λαμβάνουν αποφάσεις και να συμμετέχουν με  δράσεις σε περιβαλλοντικά ζητήματα και προβλήματα.

Βηματισμοί και  Τάξεις  Γενικοί Στόχοι ανά βηματισμό και τάξη

1ος Βηματισμός/  

Κύκλος  Οι μαθητές/-τριες:  Νηπιαγωγείο

• Να έρθουν σε πρώτη επαφή με τις διαδικασίες της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών στο σχολείο και το σπίτι και να προβληματιστούν σχετικά με την εξοικονόμηση φυσικών πόρων.

• Να υιοθετήσουν απλές πρακτικές εξοικονόμησης νερού.

• Να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές για την προστασία τους από την ηλιακή ακτινοβολία.

• Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας των ζωντανών οργανισμών.

• Να αποσαφηνίσουν βασικές αξίες, όπως η συνεργασία και ο σεβασμός του άλλου.

Α΄ τάξη Δημοτικού

• Να διαχειρίζονται τα απορρίμματα στο άμεσο περιβάλλον και να διαμορφώσουν υπεύθυνη καταναλωτική συμπεριφορά.

• Να διερευνήσουν σε ένα αρχικό επίπεδο ένα τοπικό οικοσύστημα και να προτείνουν λύσεις που συμβάλλουν στην προστασία του.

• Να αντιληφθούν τη χρησιμότητα του νερού και να αναλάβουν απλές δράσεις για την εξοικονόμησή του.

• Να ανακαλύψουν και να εκτιμήσουν σε ένα πρώτο επίπεδο τα βασικά στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους.

• Να υιοθετήσουν τρόπους μετακίνησης φιλικούς προς το περιβάλλον, ανάλογα με τις συνθήκες της περιοχής τους.

Β΄ τάξη Δημοτικού

• Να αναγνωρίζουν κύρια στοιχεία της βιοποικιλότητας.

• Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την καταλληλότητα ή επικινδυνότητα ουσιών και αντικειμένων που χρησιμοποιούν ή με τα οποία έρχονται σε επαφή στο σχολείο ή στο σπίτι, καθώς και με τρόπους προφύλαξής τους από αυτά.

• Να εξοικειωθούν με απλούς τρόπους αερισμού, φωτισμού και κλιματισμού του σχολείου τους, τον ρόλο και τη σημασία των στοιχείων αυτών για το περιβάλλον στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου.

• Να διακρίνουν τις ανάγκες από τις επιθυμίες τους, τον ρόλο της διαφήμισης, τις συνέπειες της υπερκατανάλωσης αλλά και την ανάγκη υιοθέτησης στάσεων και συμπεριφορών φιλικών προς το περιβάλλον.

• Να ενημερωθούν σε βασικά θέματα σχετικά με την αξία, τα οφέλη, τις απειλές και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα δάση.

• Να ευαισθητοποιηθούν σε βασικά θέματα σχετικά με τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τη συνεργασία.

2ος Βηματισμός/   Κύκλος 

Οι μαθητές/-τριες: Γ΄ τάξη Δημοτικού

• Να γνωρίσουν τους ελεύθερους χώρους για ψυχαγωγία και άθληση στο σχολείο και στη γειτονιά, να εκτιμήσουν την καταλληλότητά τους και να φροντίζουν για την καθαριότητα και την προστασία τους

.  • Να ευαισθητοποιηθούν για την επιλογή ειδών ένδυσης και υπόδησης που δε δημιουργούν προβλήματα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

• Να διερευνήσουν βασικές διαστάσεις των προβλημάτων που συντελούν στην υποβάθμιση της γεωποικιλότητας και βιοποικιλότητας.

• Να ευαισθητοποιηθούν σε βασικά θέματα σχετικά με την ανάγκη εξοικονόμησης της ηλεκτρικής ενέργειας στο σχολείο, το σπίτι και τα παιχνίδια τους.

Πηγή: http://fresh-education.gr/

Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Ευχαριστήριο μήνυμα της νεοκλεγείσας προέδρου της ΤΚ Στουρναραίικων

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου έλαβαν τέλος την προηγούμενη Κυριακή. Τα συναισθή…