ELMET 1

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ, 

ΔΕΥΤΕΡΑ 16/9/2024, πλ. ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ και ώρα 1μ.μ.  

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΑΘΙΑ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν και υλοποιούν μια πολιτική η οποία υπονομεύει με απόλυτο τρόπο την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων προχωρώντας σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Μια πολιτική η οποία περιορίζει ασφυκτικά το δικαίωμα των μαθητριών και μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο στο οποίο υπάγονται και να μην μετακινούνται, ενώ την ίδια ώρα διαμορφώνει μια εξαιρετικά αρνητική πραγματικότητα για τα εργασιακά δικαιώματα πολλών εκπαιδευτικών.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.). 

Η επικοινωνιακή εργαλειοποίηση διακηρύξεων περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων» έρχονται σε απόλυτη αναντιστοιχία με μια νέα πραγματικότητα, όπου ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα αγγίζει το ανώτερο δυνατό (ακόμη και 28 με 29) με συνέπεια την ουσιαστική υπονόμευση της παιδαγωγικής λειτουργίας.  Η πολιτική αυτή οδηγεί στην κατάργηση  τμημάτων  ένταξης, ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεων σε ΓΕΛ. 

Δυστυχώς όπως σε όλη την χώρα, έτσι και στα Τρίκαλα δεν εγκρίθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα παρακάτω ολιγομελή τμήματα: Ανθρωπιστικών Σπουδών στο 2ο ΓΕΛ Τρικάλων, στο 6ο ΓΕΛ Τρικάλων και στο ΓΕΛ Οιχαλίας και Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας στο ΓΕΛ Βαλτινού. Επίσης στα ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκαν από το υπουργείο παιδείας τα ολιγομελή τμήματα: 1ο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων  στη Γ΄ Τάξη η ειδικότητα «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου» και Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων στη Γ΄ Τάξη η ειδικότητα “Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών”». 

Συνέπεια της επιλογής αυτής θα είναι οι μαθητές της Γ΄ λυκείου αντί, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, να είναι στο τμήμα που επέλεξαν και να παρακολουθούν τα μαθήματά τους, να μπαίνουν σε μια διαδικασία ταλαιπωρίας και αναζήτησης άλλου σχολείου, πολύ μακριά από το σπίτι τους όπου θα  λειτουργεί η κατεύθυνση που επέλεξαν και αν το βρουν.  

Ο υπουργός Παιδείας το είχε πει «εξορθολογισμό», αλλά ο πραγματικός στόχος, όπως ανερυθρίαστα αναφέρεται σε έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Αττικής, είναι η  εξοικονόμηση προσωπικού. Χιλιάδες παιδιά στοιβάζονται σε μικρές ή ετοιμόρροπες αίθουσες λόγω συγχωνεύσεων και άλλα αναγκάζονται να πάνε σε άλλα σχολεία, ακόμα και εκτός πόλης κατοικίας τους, λόγω κατάργησης  τμημάτων (ακόμα και στη Γ΄ Λυκείου όπως έγινε και στα Τρίκαλα). Ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ είπε ότι είναι μόνο 1.000 τμήματα στα 60.000, «πώς κάνετε έτσι;». Η υφυπουργός Παιδείας είπε δύο μέρες μετά ότι είναι 1.600 στα 60.000, «πώς κάνετε έτσι»; Πώς κάνουμε έτσι για 30.000 παιδιά που τα πετάνε στον εκπαιδευτικό Καιάδα; Ούτε οι παιδαγωγικές συνέπειες τους νοιάζουν ούτε καν οι κανόνες πυρασφάλειας, σεισμικής προστασίας κλπ (Αν γίνει το κακό, θα φταίει πάλι η κακιά η ώρα). Τα κενά εκπαιδευτικών εν τω μεταξύ είναι κοντά στα 30.000, δηλαδή 600.000 διδακτικές ώρες χάνονται κάθε εβδομάδα! 

Η  ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων αλλά και η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα (28, 29 ακόμη και 30 μαθητές) σηματοδοτεί, με εμφατικό τρόπο, την απόλυτη προτεραιοποίηση των οικονομοτεχνικών κριτηρίων εξοικονόμησης προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση έναντι της ουσιαστικής υπεράσπισης της παιδαγωγικής λειτουργίας. Η μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων αποτυπώνει  μια πολιτική  επιλογή με βαθιά αντιεκπαιδευτικό πρόσημο και ουσιαστικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα απομείωσης του αξιακού φορτίου του δημόσιου σχολείου μέσω της υποβάθμισης των συνθηκών λειτουργίας του.

Παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και του πρωθυπουργού, οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση έπιασαν πάτο σε σύγκριση με τις άλλες χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ. 12% των κρατικών δαπανών ο μέσος όρος δαπανών για την Παιδεία στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόλις 7% στην Ελλάδα. Αν συγκρίνουμε δε τις δημόσιες δαπάνες παιδείας με το ΑΕΠ, που είναι και ο διεθνής δείκτης σύγκρισης, θα διαπιστώσουμε ότι οι δαπάνες για την Παιδεία στην Ελλάδα είναι μόλις 2,8% του ΑΕΠ για φέτος, καταγράφοντας μάλιστα και μια μικρή πτώση (-0,1) από το περσινό ποσοστό (2,9%) ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός δείκτης στις δαπάνες αυτές κυμαίνεται στο 5%-5,5%.

Λεφτά για απευθείας αναθέσεις και δουλίτσες των γαλάζιων ακρίδων υπάρχουν, για τα παιδιά μας όχι… Με ψηφιακές πλατφόρμες και «αξιολόγηση» δεν φτιάχνεις Παιδεία, κύριε υπουργέ…

Η ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ!

ΜΑΘΗΤΕΣ, ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΑΥΤΕΣ ΕΝΩΜΕΝΟΙ!

Διεκδικούμε :

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια. 
  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε τα παιδιά να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν. Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.
  • Εφαρμογή και επικαιροποίησή των νόμων που προστατεύουν τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
  • Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και τον Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών.
  • Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία με όρους διαφάνειας και με προτεραιότητα στην υπεράσπιση της παιδαγωγικής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα  όπου φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. 
  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. 

Η υπεράσπιση των συνθηκών λειτουργίας του δημόσιου σχολείου ταυτίζεται με την διαμόρφωση μιας πολιτικής που θα εξασφαλίζει την ουσιαστική αλληλεπίδραση ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με όρους ανθρώπινους και πραγματικά παιδαγωγικούς. Ο μετασχηματισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μια απρόσωπη και με μαζικούς, σχεδόν ασφυκτικούς όρους διεργασία δεν είναι η απάντηση στην ανάγκη για ένα καλύτερο σχολείο. Η απάντηση είναι  ένα σχολείο που θα τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο. Και για αυτό θα αγωνιστούμε!

 

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ, 

ΔΕΥΤΕΡΑ 16/9/2024, πλ. ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ και ώρα 1μ.μ.  

 

 Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΖΕΥΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΦΡΑΓΚΟΥ
Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Από το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης… Ανακοίνωση για την αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων υποδυόμενων το Gov.gr

Το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται αναφορές για αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων τύπου p…