prosfygopoula-copy

(φωτό Nikos Libertas / SOOC)

Κάθε τάξη θα έχει δέκα έως είκοσι παιδιά και η λίστα με τα σχολεία θα ανακοινωθεί από το υπουργείο μέσα στην επόμενη εβδομάδα

Τη δημιουργία 800 τάξεων υποδοχής προσφυγόπουλων σε σχολεία ολόκληρης της χώρας προανήγγειλε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής, ο οποίος συναντήθηκε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας, για να τους ενημερώσει σχετικά με το πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων που έχει εκπονήσει το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με τον κ. Παντή, κάθε τάξη θα έχει δέκα έως είκοσι παιδιά, ενώ τα σχολεία όπου θα δημιουργηθούν οι τάξεις υποδοχής θα ανακοινωθούν από το υπουργείο μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

«Γενικότερα σε όλη την Ελλάδα ο αριθμός των προσφυγόπουλων κυμαίνεται ανάμεσα στις 20.000 και τις 22.000 παιδιά. Ωστόσο έχουμε αυτή τη στιγμή γύρω στις 10.000 παιδιά που έχουν κάνει αίτηση ασύλου ή έχουν μπει σε αυτή τη διαδικασία», διευκρίνισε και επισήμανε ότι «ο αριθμός των προσφυγόπουλων διαρκώς μεταβάλλεται καθώς άλλα φεύγουν και άλλα έρχονται».

Ο κ. Παντής, επανέλαβε ότι τα προσφυγόπουλα που θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο θα παραμείνουν μέσα στα κέντρα φιλοξενίας όπου διαμένουν, ενώ εκείνα που βρίσκονται στις ηλικίες του δημοτικού και του γυμνασίου θα μετακινηθούν σε σχολεία που θα επιλεγούν.

Γνωστοποίησε δε ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν ολοήμερα σχολεία αλλά σχολεία όπου οι τάξεις δεν καλύπτονται την ίδια ώρα, και σημείωσε ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς θα καλυφθούν από 500 αναπληρωτές και 200 θέσεις με καινούρια προκήρυξη για τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου αποδέχτηκε το αίτημα που διατυπώθηκε από την πλευρά των δημάρχων για ισομερή και αναλογική κατανομή όλων των παιδιών των προσφύγων και σε όμορους δήμους από εκείνους που έχουν κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και διαβεβαίωσε ότι οι κατανομές θα γίνουν με τον καλύτερο τρόπο.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων θα αρχίσει να υλοποιείται στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου, τις απογευματινές ώρες και παράλληλα με τους εμβολιασμούς που θα γίνονται σε κάθε ένα από τα 38 κέντρα φιλοξενίας που βρίσκονται σε όλη τη χώρα.

Το πρόγραμμα είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες που θα προκύπτουν σε περίπτωση δημιουργίας ενός νέου κέντρου ή κατάργησης ενός υπάρχοντος.

«Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία και συζήτηση με τους δημάρχους της ευρύτερης περιοχή», δήλωσε αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Παντής και πρόσθεσε: «από την κουβέντα που κάναμε νομίζω ότι καταλήξαμε σε μια συμφωνία, σε ένα κεντρικό πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει, κατ΄αρχάς την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας για όλη την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, των μεταναστών, των Ελληνοπαίδων και γενικότερα όλων όσοι χρειάζεται να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν υπάρχει περίπτωση να μετακινηθούν παιδιά που δε θα είναι εμβολιασμένα, όπως οφείλουμε, σε όλους τους χώρους όπου θα χρειαστεί να μετακινηθούν»

Για τον τρόπο επιλογής των σχολείων όπου θα γίνουν οι τάξεις υποδοχής των προσφυγόπουλων, ο κ. Παντής ανέφερε ότι θα ληφθούν υπόψη τρεις κατευθύνσεις :«Η γεωγραφική θέση, η ικανοποίηση των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών αυτών και η γνώμη του περιφερειακού διευθυντή, ο οποίος μαζί με τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζει καλύτερα για την ικανότητα του κάθε σχολείου να ανταποκριθεί στο ρόλο του».

Τα μαθήματα θα είναι τετράωρα, ενώ θα διδάσκονται γλώσσα, μία ξένη γλώσσα, μαθηματικά, υπολογιστές, καλλιτεχνικά και γυμναστική. Ο κ. Παντής, επισήμανε ότι δεν είναι δεδομένο ότι οι γονείς των παιδιών μέσα στα κέντρα φιλοξενίας θα δεχτούν να μεταφερθούν τα παιδιά τους στα σχολεία και σημείωσε ότι έχει ετοιμαστεί ένα κείμενο από το υπουργείο Παιδείας «που μεταφράζεται στις βασικές γλώσσες που μιλούν οι άνθρωποι αυτοί και θα τους δοθεί για να ενημερωθούν προκειμένου να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία».

Σε ό,τι αφορά τους καθηγητές είπε ότι πέραν από τους οι καθηγητές που καλύπτουν τις ανάγκες για τις ξένες γλώσσες, θα υπάρχουν κάποιοι πολιτισμικοί διαμεσολαβητές για τα μαθηματικά, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα καλλιτεχνικά μαθήματα και άλλα, προκειμένου να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τους εκπαιδευτικούς.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, επισήμανε ότι στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, έγινε μια επεξήγηση της σχετικής ΚΥΑ, ώστε, όπως είπε, «να είναι ενήμεροι οι δήμαρχοι και να μπορούν να αντιμετωπίσουν τους κατοίκους οι οποίοι με δικαιολογημένο φόβο αντιμετωπίζουν κάτι ξένο και καινούριο στη γειτονιά τους».

Ο κ. Μπουτάρης, χαρακτήρισε παράλληλα «ανεγκέφαλους», όσους χαρακτήρισαν την αντίδραση του δημάρχου Ωραιοκάστρου φασιστική και ρατσιστική γιατί όπως σημείωσε: «Οποιοσδήποτε μέσα στην κοινωνία που υπάρχει, ζει και λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όταν δέχεται κάτι καινούριο που είναι ξένο προς αυτή, δικαιολογημένα έχει κάποιες επιφυλάξεις και κάποιους φόβους για το πώς θα διαταραχθεί η κανονική ζωή. Αυτό δε θα πει ότι είναι ρατσιστής, ή φασίστας, ή οτιδήποτε».

Ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου, Αστέριος Γαβότσης, χαρακτήρισε γόνιμη τη συνάντηση και πρόσθεσε ότι η ένστασή του ήταν πως θα έπρεπε να είχε γίνει η συνάντηση αυτή πολύ νωρίτερα, ίσως στα μέσα Αυγούστου.

Νωρίτερα, κατά την έναρξη της σύσκεψης, ο δήμαρχος Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος, επισήμανε ότι δεν προσκλήθηκε στη συνάντηση η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ ο δήμαρχος Λαγκαδά, Γιάννης Καραγιάννης, ζήτησε να τεθεί το θέμα στην ΚΕΔΕ.

Ο κ. Παντής γνωστοποίησε ότι αντίστοιχη συνάντηση με αυτή που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, θα γίνει και στην Αθήνα.

Πηγή:m.lifo.gr

Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Ευχές της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη

Download the PDF file . …