c417fc10b08a453666c47a2e6df7c308
Σημαντική ανάπτυξη εμφανίζει ο κλάδος των online φαρμακείων, τα οποία εντείνουν τον ανταγωνισμό, μέσω σημαντικών εκπτώσεων στα προϊόντα που διακινούν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας συμβούλων ηλεκτρονικού επιχειρείν, Convert Group, ή μέση έκπτωση που γίνεται στα προϊόντα που διακινούνται διαδικτυακά από ελληνικά φαρμακεία είναι της τάξης του 25%, ενώ σε πολλές κατηγορίες είναι της τάξης του 28%.

Σταθερή άνοδος στο τζίρο & αύξηση του αριθμού των ηλεκτρονικών φαρμακείων

Η αγορά των ηλεκτρονικών φαρμακείων παρουσιάζει σταθερή άνοδο με διψήφιο ρυθμό τα τελευταία χρόνια και το 2017 εκτιμάται ότι έκλεισε σε τιμές λιανικής χωρίς ΦΠΑ, στα 110 εκατ. ευρώ έναντι 90 εκατ. ευρώ το 2016 και περίπου 69 εκατ. ευρώ το 2015.

Επίσης η έρευνα της Convert, με βάση και την πορεία του πρώτου εξαμήνου του 2018, διαπιστώνει ρυθμό ανόδου της τάξης του 16%, ο οποίος αναμένεται το 2018 να κινηθεί σε επίπεδα της τάξης των 128 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή σημαντική αύξηση παρουσιάζει και ο αριθμός των ηλεκτρονικών φαρμακείων που, με βάση τα στοιχεία του Ιουνίου που συγκέντρωσε η εταιρεία, φτάνουν στα περίπου 305 από 250 ένα χρόνο πριν.

Από το σύνολο των ηλεκτρονικών φαρμακείων τα 2/3 έχουν σημαντική κίνηση, με πάνω από 5 χιλιάδες επισκέψεις το μήνα, όμως το 10%, ήτοι τα 30 μεγαλύτερα, πραγματοποιούν το 80% του συνολικού τζίρου.

Επίσης διαπιστώνεται ότι μόλις ένας μικρός αριθμός φαρμακείων προσελκύει και τη μισή επισκεψιμότητα των καταναλωτών στο σύνολο των φαρμακείων. Ειδικότερα στο 7% των «παιχτών» για το 2017 αντιστοιχούσε το 51% της συνολικής επισκεψιμότητας. Σε αυτή την ομάδα ανήκουν οι «πολλοί μεγάλοι παίχτες». Ακολουθεί η ομάδα των «μεγάλων παιχτών», οι οποίοι αποτελούν το 8% της αγοράς και στους οποίους κατευθύνεται ένα 15% της επισκεψιμότητας.

Τα προϊόντα που διακινούνται περισσότερο από τα online φαρμακεία

Σχετικά με τις κατηγορίες προϊόντων που διακινούνται από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία:

  1. Η μεγαλύτερη κατηγορία, με μερίδιο 51%, είναι τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης.
  2. Ακολουθεί, με μερίδιο 28%, η κατηγορία των βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής.
  3. Στη συνέχεια, με μερίδιο 14%, η βρεφική και παιδική φροντίδα, στην οποία περιλαμβάνονται τα παιδικά δερμοκαλλυντικά, οι τροφές, μέχρι και πάνες.
  4. Στο υπόλοιπο 7% περιλαμβάνονται διάφορες κατηγορίες, όπως σκευάσματα αυτοφροντίδας (π.χ σιρόπια).

Με βάση λοιπόν τις προηγούμενες μετρήσεις, ο κλάδος των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης στα online φαρμακεία έχει τζίρο περί τα 55 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό εκτιμάται έως το 16,5% του συνολικού τζίρου της κατηγορίας στο σύνολο του δικτύου των φαρμακείων, δηλαδή online και φυσικά καταστήματα.

Τα καλλυντικά με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη

Η έρευνα της Convert προχωρά και σε λεπτομερή ανάλυση για το ποια προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας έχουν μεγάλη ανάπτυξη.

Το 22% λοιπόν αφορά προϊόντα περιποίησης προσώπου. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 η κατηγορία αυτή σημείωσε άνοδο 12,6%, με τα μισά από αυτά τα προϊόντα να αφορούν σκευάσματα αντιγήρανσης, τα οποία σημείωσαν άνοδο 17,5%.

Ακολουθούν τα προϊόντα σώματος με 7,6% και τα αντηλιακά με μερίδιο 7,5%.

Λόγω των προτιμήσεων των καταναλωτών διαπιστώνουμε ότι και οι δημοφιλείς εταιρείες ανήκουν στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Συγκεκριμένα υψηλά μερίδια έχουν οι Frezyderm, Κορρές, Vichy, Apivita, La Roche Posay, Pampers, Solgar, Avene, Intermed, Power Health κ.ά.

farmakeutikoskosmos.gr με πληροφορίες από healthmag.gr

Load More Related Articles
Load More In Υγεία
Comments are closed.

Check Also

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων, για την Εργατική πρωτομαγιά

Πρωτομαγιά: Μέρα μνήμης και συνέχειας Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Τρικάλων τίμησε την Ερ…