Ένταση επικράτησε στη Βουλή, όπου ξεκίνησε η συζήτηση για την επικύρωση της συμφωνίας του ελληνικού δημοσίου με την COSCO, για την παραχώρηση μετοχών του ΟΛΠ. Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο για αλλαγές στο νομοσχέδιο για την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας με αφορμή τις ενστάσεις της εταιρίας, συνιστώντας στα κόμματα της αντιπολίτευσης κατ αρχήν ψυχραιμία. Μιλώντας στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής ο κ. Δρίτσας αναγνώρισε ότι υπάρχουν διαφορές ωστόσο σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να τίθενται ερωτήματα αν απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα, σημειώνοντας ότι οι σχέσεις μας με τη χώρα αυτή είναι σταθερές και με αναπτυξιακή προοπτική.
Επισήμανε πάντως ότι το υπόμνημα της COSCO θα ληφθεί υπόψη. Σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, όσα αναφέρει η COSCO είναι κάποιες νομοτεχνικές αλλαγές που έγιναν, δεν είναι ουσιώδεις και δεν αλλάζουν τη συμφωνία, ωστόσο προς αποφυγήν παρεξηγήσεων θα αποσαφηνιστούν. Στο υπόμνημά της η εταιρία εκφράζει την αντίθεσή της στη σύμβαση παραχώρησης, καθώς τμήματά της δεν ανταποκρίνονται στα συμφωνηθέντα.
«Για μια ακόμα φορά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ακολουθεί τον ολισθηρό δρόμο του «άλλα λέμε, άλλα συμφωνούμε, άλλα ψηφίζουμε»», δήλωσε ο Γιώργος Κουμουτσάκος.
O υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, εξήγησε ότι ο κυρωτικός νόμος για την σύμβαση παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠδεν εισάγεται με υπαιτιότητα της κυβέρνησης, αλλά εξ ανάγκης, προκαλώντας την αντίδραση σύσσωμης της αντιπολίτευσης η οποία στηλίτευσε ως αντικοινοβουλευτική αυτήν την πρακτική.
«Η διαδικασία έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές Ιουνίου. Το ίδιο ισχύει και για τις σχέσεις της χώρας με την Κίνα, που έρχεται επικουρικά, αλλά αποτελεί μία σημαντική παράμετρο», ενημέρωσε ο κ. Δρίτσας, εξηγώντας πως δεν μπορούσε να εισαχθεί νωρίτερα στη Βουλή, γιατί υπήρχαν χρονοβόρες διαδικασίες, όχι από την κυβέρνηση, αλλά από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι οποίες ολοκληρώθηκαν πριν λίγες ημέρες, ενώ έπρεπε να ολοκληρωθεί και η εκδίκαση προσφυγών που είχαν κατατεθεί και απορρίφθηκαν.
Η εισηγήτρια της ΝΔ, Όλγα Κεφαλογιάννη κατηγόρησε τον υπουργό Ναυτιλίας ότι αυτοεκτίθεται, ζητώντας του να εξηγήσει πώς έχει κάνει αυτήν τη μεταμόρφωση και ο ίδιος και η κυβέρνησή του. Αφού επεσήμανε ότι η διαδικασία ήταν σε εξέλιξη όταν ανέλαβε η κυβέρνηση, αλλά χρειάστηκε να περάσουν 18 μήνες για να κλείσει η συμφωνία, η κ. Κεφαλογιάννη έκανε λόγο για μεθόδευση και ευτελισμό του Κοινοβουλίου.
«Δεν είναι κατεπείγον το νομοσχέδιο, δρομολογημένο είναι», υποστήριξε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Νίκος Κούζηλος.
Για «φαρσοκωμωδία» μίλησε ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, εκ μέρους της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εκτιμώντας πως η κυβέρνηση θέλει με σύντομες διαδικασίες να αποφύγει να μάθει ο κόσμος τι έλεγε πριν και τι λέει τώρα.
«Όλη η διαδικασία είναι σκάνδαλο από μόνη της. Παλιά μου τέχνη κόσκινο. Και εσείς και οι προηγούμενοι, τα μεγάλα ζητήματα τα φέρνετε ως κατεπείγοντα», σημείωσε η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου.
Ο βουλευτής του Ποταμιού, Σπύρος Δανέλλης, εκτίμησε ως θεμιτή «την επιθυμία» του πρωθυπουργού να έχει τη συμφωνία στις αποσκευές του, ωστόσο, καταλόγισε στην κυβέρνηση «έλλειμμα σχεδιασμού που δεν επέτρεψε να έχουμε κανονική διαδικασία». «Αυτό που γίνεται δεν περιποιεί τιμή στο Κοινοβούλιο», υπογράμμισε.
Για «λαϊκισμό» κατηγόρησε τη ΝΔ ο Δ. Καμμένος, εκ μέρους των ΑΝΕΛ, ο οποίος επέμεινε: «Να μείνουμε στην ουσία και να δούμε αν η συμφωνία είναι εις όφελος του λαού και των εργαζομένων και του Πειραιά».
Την επιφύλαξη της Ένωσης Κεντρώων, ως προς τη σύμβαση, εξέφρασε ο βουλευτής του κόμματος, Μάριος Γεωργιάδης.
Πηγή:ert.gr, ΕΡΤ1, ΑΠΕ-ΜΠΕ