Η ανησυχία για απώλεια εργασίας λόγω της τεχνητής νοημοσύνης δεν αποτελεί προβληματισμό για το μέλλον, αλλά μια απτή πραγματικότητα για εκατομμύρια εργαζόμενους.
Σύμφωνα με έκθεση της PwC για το 2025, το 30% των εργαζομένων φοβάται ότι η ΤΝ θα μπορούσε να αντικαταστήσει μέρος των καθηκόντων τους μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Από την πλευρά της, η συμβουλευτική εταιρεία McKinsey προειδοποιεί ότι σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα χρειαστούν επανεκπαίδευση ή αναβάθμιση δεξιοτήτων για να προσαρμοστούν στην αυξανόμενη αυτοματοποίηση.
Μέσα σε αυτό το τοπίο, προκύπτει ένα επείγον ερώτημα: τι συμβαίνει όταν αυτός ο φόβος γίνεται πραγματικότητα, με απολύσεις και εξαφάνιση θέσεων εργασίας;
Η Kathryn Sullivan, 63 ετών, εργάστηκε επί 25 χρόνια στην Τράπεζα Commonwealth της Αυστραλίας (CBA), ως ταμίας και υπάλληλος εξυπηρέτησης πελατών. Ποτέ δεν φανταζόταν ότι η εμπειρία της στην τράπεζα θα την τοποθετούσε στο επίκεντρο ενός τεχνολογικού πειράματος που θα κατέληγε στην απώλεια της εργασίας της.
Στους τελευταίους μήνες της καριέρας της, η Sullivan ανέλαβε καθήκοντα που σχετίζονταν με την τεχνητή νοημοσύνη «Bumblebee AI», ένα chatbot σχεδιασμένο να απαντά σε ερωτήματα πελατών της τράπεζας.
Η δουλειά της ήταν να γράφει απαντήσεις και να δοκιμάζει τη συμπεριφορά του bot, παρεμβαίνοντας προσωπικά όταν αυτό δεν λειτουργούσε σωστά, σύμφωνα με την Daily Mail.
Πηγή: iefimerida.gr