54345345

Αυστηρά είναι τα μέτρα που μπαίνουν αναφορικά με τις πλατφόρμες τύπου Shein και Temu, καθώς αναμένεται να κλείσουν οριστικά

Οι πλατφόρμες Shein αλλά και Temu έχουν πάρει μεγάλο μέρος του ανταγωνισμού και πλέον έχει αποφασιστεί να μπει ένα τέλος σε όλο αυτό, καθώς αλλάζουν τα μέτρα και είναι αυστηρά.

Πιο αναλυτικά το 7% των ημερήσιων αποστολών των ελληνικών κούριερ αφορούν σε παραδόσεις παραγγελιών από καταστήματα της Ασίας (π.χ. Temu, AliExpress και Shein).

 Από εκεί και πέρα αυτό σημαίνει πως οι ελληνικές επιχειρήσεις χάνουν, σταδιακά, μερίδιο από την αγορά, έχοντας να ανταγωνιστούν εταιρίες- κολοσσούς, οι οποίες, μάλιστα, δεν τηρούν τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Eνωσης για την προστασία των καταναλωτών.

Τέλος στις πλατφόρμες Shein, Temu – Έρχονται αυστηρά μέτρα

Το 7% των ημερήσιων αποστολών των ελληνικών κούριερ αφορούν σε παραδόσεις παραγγελιών από καταστήματα της Ασίας (π.χ. Temu, AliExpress και Shein).

Αυτό σημαίνει πως οι ελληνικές επιχειρήσεις χάνουν, σταδιακά, μερίδιο από την αγορά, έχοντας να ανταγωνιστούν εταιρίες- κολοσσούς, οι οποίες, μάλιστα, δεν τηρούν τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Eνωσης για την προστασία των καταναλωτών, την ασφάλεια των προϊόντων, για τις απομιμήσεις, την προστασία των προσωπικών δεδομένων κ.λπ. Και αυτό επειδή όντας εκτός Ε.Ε. δεν έχουν καμία υποχρέωση να το κάνουν.

Ειδικότερα, παρατηρείται να μη συμμορφώνονται, κατά κύριο λόγο, με τα εξής:

  • Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων (GDPR).
  • Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA, αφορά σε διαχείριση διαφημίσεων και τρόπους προσέλκυσης πελατών).
  • Πιστοποίηση CE (βάσει αυτής δηλώνεται πως τα προϊόντα συμμορφώνονται με τις Οδηγίες της Ε.Ε. για την υγεία, την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος).

Στην Ελλάδα, ήδη, έχουν κλείσει καταστήματα που πουλούσαν παρόμοια προϊόντα με τις παραπάνω εταιρίες, διότι οι τιμές τους ήταν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τριπλάσιες. «Λόγω CE, τα υλικά ήταν πιο ακριβά. Πλήρωναν ΦΠΑ, τους δασμούς εισαγωγής κ.λπ.», εξήγησαν κύκλοι της αγοράς στον «Ε.Τ.» για την «ψαλίδα» κόστους.

Την ίδια ώρα, το πρόβλημα έχει… χτυπήσει την πόρτα και άλλων ευρωπαϊκών κρατών και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση. Στην Ολλανδία, για παράδειγμα, όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει μεγάλη άνθηση, το αντίστοιχο ποσοστό των παραδόσεων από καταστήματα της Ασίας διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15%.

 Με αυτά τα δεδομένα, πριν από μερικές ημέρες η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ηλεκτρονικού Εμπορίου, E-commerce Europe, εξέδωσε επείγουσα επιστολή, καλώντας την Ε.Ε. και τις εθνικές κυβερνήσεις των 27 κρατών-μελών να λάβουν μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπίζονται επί ίσοις όροις οι ευρωπαϊκές και οι ασιατικές εταιρίες.

Οι εταιρίες που έχουν ήδη έδρα στην ΕΕ υπόκεινται σε πολλούς Κανονισμούς (σ.σ.: GDPR, DSA, CE, κ.λπ.) αναφέρει ο E-commerce Europe, προσθέτοντας πως και το κόστος συμμόρφωσης τείνει να είναι υψηλό, «καθώς οι κανόνες είναι γενικά περίπλοκοι και συχνά δεν είναι πλήρως εναρμονισμένοι σε επίπεδο Ε.Ε.». Ως εκ τούτου, έχει καταστεί δύσκολο για τους παίκτες που εδρεύουν στην Ε.Ε. να ανταγωνίζονται σε ισότιμο επίπεδο με νέους παίκτες εκτός Ε.Ε.

Με τη μη συμμόρφωση με τους κανόνες, εκτός από τη σκοπιά του αθέμιτου ανταγωνισμού, προϊόντα που είναι δυνητικά επικίνδυνα μπορούν να φτάσουν στους καταναλωτές της Ε.Ε., προειδοποιεί ο E-commerce Europe.

 Ο E-commerce Europe και οι εθνικοί φορείς που συνυπογράφουν την επιστολή υποστηρίζουν ότι η εποπτεία των ξένων παικτών θα πρέπει να είναι εξίσου αυστηρή με εκείνη των παικτών εντός της Ενωσης και ζητούν να «τιμωρηθούν οι μη συμμορφούμενοι παίκτες με την ίδια αποφασιστικότητα».

Το αξιοσημείωτο είναι πως πρόκειται για ένα θέμα που αφορά συνολικά την Ε.Ε. επί σειρά ετών και δεν έχει εξευρεθεί λύση, όπως εξήγησε μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο εκπρόσωπος για την Ελλάδα – μέλος του Δ.Σ. της E-commerce Europe και αντιπρόεδρος στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), κ. Μάκης Σαββίδης.

«Τελείωσε η θητεία της προηγούμενης διοίκησης στο Ευρωκοινοβούλιο και δεν έχει γίνει τίποτα. Τώρα που αναλαμβάνει η καινούργια μέσα στο καλοκαίρι, εστάλη η επιστολή για να καταπιαστεί με το θέμα και να βρει λύσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σαββίδης. Την ερχόμενη εβδομάδα, μάλιστα, οι Ελληνες ευρωβουλευτές θα πάρουν στα χέρια τους την επιστολή και επισήμως μεταφρασμένη.

 Παράλληλα, εντοπίζεται πρόβλημα και εντός Ε.Ε., σε σχέση με το πώς εφαρμόζεται η νομοθεσία. «Η Πολωνία, για παράδειγμα, δεν εφαρμόζει αυστηρά τη νομοθεσία περί GDPR. Στην Ελλάδα έχουμε λάβει την πιο αυστηρή εκδοχή της, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός που υφιστάμεθα από τις πολωνικές εταιρίες να είναι πολύ μεγάλος», σχολίασε ο κ. Σαββίδης.

Το υπ. Ανάπτυξης

Κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης, από την πλευρά τους, υπογραμμίζουν πως στα θέματα καταναλωτικής νομοθεσίας πρέπει να είναι σαφές σε όλους ότι αυτού του είδους η συμπεριφορά (σ.σ.: των Temu, AliExpress και Shein) μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο διακρατικά, από όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση μαζί και όχι από κάθε χώρα ξεχωριστά. Οι ίδιες πηγές επικαλούνται τον Κανονισμό Digital Services Act (DSA), ο οποίος επιτρέπει στην Ε.Ε., για πρώτη φορά, να αντιμετωπίζει αυτές τις περιπτώσεις διασυνοριακά και μάλιστα με πολύ υψηλά πρόστιμα, όταν οι παραβάσεις -οι οποίες κατά τεκμήριο γίνονται σε αυτές τις πλατφόρμες- είναι διασυνοριακού τύπου, άρα έχουν πολύ μεγάλη επίδραση στο καταναλωτικό κοινό. Είναι μία εξέλιξη που παρακολουθούμε από πολύ κοντά.

Στην κριτική της αυστηρής ελληνικής νομοθεσίας περί GDPR διευκρίνισαν πως, παρότι πρόκειται για ένα ζήτημα με εμπορικές επιπτώσεις, δεν είναι στις αρμοδιότητες του υπουργείου Ανάπτυξης. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα αναφορικά με GDPR -με το πώς τηρείται ο νόμος στην Ελλάδα-, υπόκειται στις αρμοδιότητες της Aρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Δεν ασκείται, δηλαδή, κρατικός έλεγχος.

Πώς φτάνουν οι παραγγελίες από την Ασία στην Ελλάδα

– Οι καταναλωτές πραγματοποιούν παραγγελίες από ασιατικό market place.

– Ολα τα προϊόντα αποστέλλονται στην Ολλανδία (ενδιάμεσος σταθμός).

– Εκεί γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος, μικρής κλίμακας (1 στα 1.000 ελέγχεται).

– Εκτελωνίζεται, μαζικά, το σύνολο των προϊόντων και διανέμονται σε κάθε χώρα για να δρομολογηθεί η παράδοσή τους.

– Στην Ελλάδα, έρχονται στη Θεσσαλονίκη και μοιράζονται σε διάφορα courier για να τα παραδώσουν στους καταναλωτές.

– Ημερησίως, 25.000-30.000 παραγγελίες από την Ασία αφορούν στην Ελλάδα.

– Λόγω του δειγματοληπτικού ελέγχου, δεν μπορεί να ελεγχθεί αν για το σύνολο αυτών τηρούνται οι νόμοι.

– Ο δειγματοληπτικός έλεγχος γίνεται περί CE, δηλαδή περί ασφάλειας προϊόντος, όχι περί GDPR

Πάμφθηνα και μαϊμούδες δεν πληρώνουν φόρους

Την επιβολή δασμών σε φτηνά προϊόντα που αγοράζονται από κινεζικές διαδικτυακές πλατφόρμες εξετάζουν οι Βρυξέλλες, με σκοπό να «φρενάρουν» την έξαρση των υποβαθμισμένων, κατά την Ε.Ε., προϊόντων που προέρχονται από την Κίνα.

Σύμφωνα με τους «Financial Times», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσα στον Ιούλιο θα προτείνει την κατάργηση του σημερινού ορίου των 150 ευρώ, κάτω από το οποίο τα είδη μπορούν να αγοραστούν χωρίς φόρους.

Το 2023, σύμφωνα με την Επιτροπή, εισήχθησαν στην Ε.Ε. 2,3 δισ. είδη κάτω από το αφορολόγητο όριο των 150 ευρώ. Οι εισαγωγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, υπερβαίνοντας τα 350.000 είδη τον Απρίλιο – σχεδόν δύο παραδόσεις ανά νοικοκυριό.

Ενα άλλο πιθανό μέτρο θα ήταν να καταστεί υποχρεωτική για τις μεγάλες πλατφόρμες η εγγραφή για πληρωμές ΦΠΑ στο Διαδίκτυο, ανεξαρτήτως της αξίας τους.

ΕΠΙΒΟΛΗ ΔΑΣΜΩΝ ΣΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ

Και τα κινεζικά ηλεκτρικά Ι.Χ. στο μάτι της Ε.Ε.

Tην επιβολή προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που φτάνουν μέχρι 37,6%, στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινεζικής προέλευσης αποφάσισε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικαλούμενη τη χορήγηση αθέμιτων κρατικών επιδοτήσεων από την πλευρά της Κίνας.

Η Κομισιόν ξεκίνησε την έρευνα πριν από εννέα μήνες, όπου κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο τομέας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς της Ε.Ε. Η έρευνα εξέτασε επίσης τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο αυτών των μέτρων στους εισαγωγείς, στους χρήστες και τους καταναλωτές στην Ε.Ε.

Οι διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση έχουν ενταθεί τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά δεν έχουν καταλήξει σε συμφωνία και προφανώς η Επιτροπή για να εντείνει και την πίεση στο Πεκίνο αποφάσισε την προσωρινή επιβολή δασμών.

Οι ατομικοί δασμοί που ισχύουν για τους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος είναι:

-BYD 17,4%,

-Geely 19,9%,

-SAIC 37,6%.

Αλλοι παραγωγοί στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα υπόκεινται στον μέσο σταθμισμένο δασμό 20,8%. Ο δασμός για τις λοιπές μη συνεργαζόμενες εταιρίες είναι 37,6%.

Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, μια έρευνα για επιδοτήσεις πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο εντός 13 μηνών από την έναρξη. Τα οριστικά μέτρα πρέπει να επιβληθούν το αργότερο 4 μήνες μετά την επιβολή των προσωρινών δασμών. Οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί εξασφαλίζονται με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν οι τελωνειακές αρχές κάθε κράτους μέλους).

Οι προσωρινοί δασμοί θα ισχύουν από σήμερα 5 Ιουλίου 2024, για μέγιστη διάρκεια τεσσάρων μηνών. Εντός αυτού του χρονικού πλαισίου, πρέπει να ληφθεί τελική απόφαση για τα οριστικά καθήκοντα, μέσω ψηφοφορίας από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Οταν εγκριθεί, η απόφαση αυτή θα μπορεί να καταστήσει οριστικούς τους δασμούς για περίοδο πέντε ετών.

Πηγή:onlinepress.gr (Νικήτας Γεωργίου)

Load More Related Articles
Load More In Χόμπι - Επιχειρείν - Ελεύθερος Χρόνος
Comments are closed.

Check Also

Τα Canadair είναι… θύματα της επιτυχίας και αντοχής τους: Σταμάτησαν να πουλάνε γιατί δεν χάλαγαν – Οι νέες παραγγελίες και η ανάσταση του εργοστασίου

(φωτό: ΓΕΕΘΑ) Στην επιβεβαίωση της επιθυμίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έξι κρατών μελών – …