underwater tunnel (1)

Συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του τούνελ Rogfast που θα έχει διπλάσιο μήκος από τη μακρύτερη υποθαλάσσια σήραγγα σήμερα στον πλανήτη.

Τα υποθαλάσσια οδικά τούνελ δεν αποτελούν κάτι νέο στον κόσμο των κατασκευών, έχοντας εκπροσώπηση σε διάφορες περιοχές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας με την υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου.

Κανένα, ωστόσο, δεν μπορεί να συγκριθεί με το νορβηγικό τούνελ Ryfast Tunnel, μήκους 14,3 χλμ., που εγκαινιάστηκε το 2019 ανατολικά της πόλης Σταβάνγκερ. Η συγκεκριμένη σήραγγα, ωστόσο, το 2033 αναμένεται να παραδώσει τον τίτλο του μακρύτερου υποθαλάσσιου τούνελ σε μια επίσης νορβηγική υποδομή, σχεδόν διπλάσιου μήκους, που βρίσκεται υπό υλοποίηση.

Πρόκειται για το Rogfast Tunnel των 26,7 χλμ. μόλις λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Ryfast, στον αυτοκινητοδρόμο E39 ανάμεσα στις πόλεις Στάβανγκερ και Μπέργκεν.

Σχεδόν ένας στους πέντε από τους 5,6 εκατομμύρια κατοίκους της Νορβηγίας ζουν γύρω από τις εν λόγω πόλεις, μια περιοχή γνωστή ως «χρυσή ακτή», καθώς φιλοξενεί τις βιομηχανίες πετρελαίου, σολομού και υδροηλεκτρικής ενέργειας. Η συνδεσιμότητα στις μεταφορές αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα για την κυβέρνηση η οποία επιθυμεί να μετριάσει την εξάρτηση από τα φέρι μποτ.

Σήμερα το ταξίδι μεταξύ Κρίστιανσαντ και Τρόντχαιμ στον μήκους 1.100 χλμ. αυτοκινητόδρομο E39 διαρκεί 21 ώρες, και αναμένεται να μειωθεί στο μισό όταν το Rogfast ανοίξει τις πύλες του, κατευθύνοντας την κυκλοφορία βόρεια του Στάβανγκερ μέσω δύο τούνελ που περνούν κάτω από ένα φιόρδ.

Πέρα από το μακρύτερο τούνελ στον κόσμο θα είναι και το βαθύτερο (392 μ. κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας), ενώ το ταξίδι μέσα σε αυτό θα διαρκεί περίπου 35 λεπτά εφόσον οι οδηγοί κινούνται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.

Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2018 με την κατασκευή των δύο πρώτων εισόδων, ενώ το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 1,75 δισ. ευρώ, με τo 40% να καλύπτεται από τη νορβηγική κυβέρνηση και το υπόλοιπο από διόδια. Υπολογίζεται ότι καθημερινά το τούνελ θα υποδέχεται περίπου 6.000 οχήματα, ενώ το ύψος των διοδίων θα ανέρχεται σε 36 ευρώ.

Για την κατασκευή του τούνελ, το οποίο σήμερα έχει διανοιχθεί σε ποσοστό περίπου 35%, έχουν υπογραφεί τρεις ξεχωριστές συμβάσεις. Έχει επιλεχθεί η μέθοδος τς διάτρησης-ανατίναξης, με την τελευταία να έχει κριθεί απαραίτητη λόγω της παρουσίας σκληρών βράχων.

Πηγή:carandmotor.gr

Load More Related Articles
Load More In Κόσμος
Comments are closed.

Check Also

Συμφωνία στο ΕΛΚ για μια ισχυρή ΚΑΠ μετά το 2027 – Κοινή στρατηγική για περισσότερη ευελιξία στη χρησιμοποίηση των πόρων και απλούστευση των διαδικασιών

Στη διαμόρφωση κοινής στρατηγικής σχετικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη νέα Κοιν…