Nuclear car battery 1

Σημαντικές είναι οι εξελίξεις στον τομέα των συσσωρευτών ενέργειας με κινέζικη εταιρεία να παρουσιάζει την δική της πολλά υποσχόμενη πρόταση που κρατά επί της ουσίας μια ζωή χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση.

Το μέλλον των τεσσάρων τροχών προμηνύεται ηλεκτρικό, ωστόσο για την τροφοδοσία των κινητήρων δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τις μπαταρίες τους που αλλάζουν και βελτιώνονται συνεχώς.

Τώρα τα δεδομένα έρχεται να αλλάξει η κινέζικη startup Betavoltη εταιρεία που παρουσίασε πρόσφατα την δική της «μικροσκοπική» πυρηνική μπαταρία η οποία μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για ένα διάστημα 50 ετών.

Η εν λόγω βηταβολταϊκή μπαταρία (παίρνει το όνομά της από την ακτινοβολία β που αποτελείται από ηλεκτρόνια) μετατρέπει τη θερμική ενέργεια που παράγεται από τη διάσπαση ενός ραδιενεργού ισοτόπου σε ηλεκτρική.

Σαν τεχνολογία οι πηγές βηταβολταϊκής ισχύος δεν είναι κάτι καινούργιο και χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια σε συσκευές που πρέπει να λειτουργούν αδιάκοπα για δεκαετίες, χωρίς επίβλεψη, όπως είναι για παράδειγμα οι βηματοδότες και συστήματα που χρησιμοποιούνται σε διαστημικές αποστολές.

Το ιδιαίτερα υψηλό κόστος αυτών των μπαταριών, η υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας τους αλλά και το μεγάλο βάρος είναι μερικά από τα αρνητικά τους έναντι των μπαταριών ιόντων λιθίου. Τα θετικά χαρακτηριστικά τους ωστόσο είναι η υψηλή ενεργειακή τους πυκνότητα που είναι δεκαπλάσια, η τεράστια διάρκεια ζωής τους όπως και το γεγονός ότι δεν χρειάζονται επί της ουσίας επαναφόρτιση ή συντήρηση.

Η λιλιπούτεια πυρηνική μπαταρία της Betavolt βρίσκεται ήδη σε στάδιο δοκιμών με τους Κινέζους να αναφέρουν ότι όταν ολοκληρωθεί αυτή η φάση θα μπορεί να αξιοποιηθεί σε ευρύ φάσμα εμπορικών εφαρμογών: από κινητά τηλέφωνα και drones, λογικά έως και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η μπαταρία που παρουσίασαν οι Κινέζοι έχει μήκος και πλάτος μόλις 15 χλστ. και ύψος πέντε χλστ. και παράγει -προς το παρόν- 100 μικροβάτ (μW) στα 3 V. H Betavolt αναφέρει ότι το 2025 θα είναι έτοιμη μια μεγαλύτερη με ισχύ ένα Watt που θα μπορεί να συνδεθεί μαζί με άλλες και ανάλογα με τη σύνδεση να αλλάζουν και τα χαρακτηριστικά απόδοσης της συστοιχίας.

Παράλληλα, η μπαταρία δεν αποτελεί πηγή κινδύνου για τον άνθρωπο ή το περιβάλλον αφού η κάσα της την προστατεύει, ενώ το ραδιοϊσότοπο που χρησιμοποιεί (νικέλιο-63) μετατρέπεται με την πάροδο του χρόνου σε χαλκό.

Τέλος, η πυρηνική μπαταρία της Betavolt μπορεί να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα σε ένα τεράστιο φάσμα θερμοκρασιών, από μείον 60 έως και 120 βαθμούς Κελσίου, ενώ η προστατευτική της κάσα την αποτρέπει από το να πιάσει φωτιά σε περίπτωση κρούσης.

Η Betavolt θα συνεχίσει την έρευνά της δοκιμάζοντας και άλλα ραδιοισότοπα για να εξελίξει μπαταρίες μεγαλύτερης ισχύος και διάρκεια ζωής από δύο έως και 30 χρόνια.

Πηγή:carandmotor.gr

Load More Related Articles
Load More In Χόμπι - Επιχειρείν - Ελεύθερος Χρόνος
Comments are closed.

Check Also

Έγγραφη απάντηση, ζητούν από Κουρέτα, Μιχαλάκης, Μπάρδας, Χατζηγάκη, για τα αντιπλημμυρικά στην Π.Ε. Τρικάλων

Ερώτηση Μιχαλάκη, Μπάρδα και Χατζηγάκη για τα αντιπλημμυρικά στην Π.Ε. Τρικάλων Έγγραφη απ…