Ένα από τα πιο απαιτητικά οδικά έργα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, αποτελεί η Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος, το γνωστό σε όλους Flyover.
Το έργο αποτελεί κάτι μοναδικό για τα ελληνικά χρονικά και όχι μόνο διότι καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή του παίζει το τεράστιο, πορτοκαλί, μεταλλικό καλούπι που δεν έχουμε ξανασυναντήσει στη χώρα μας. Το Flyover είναι μοναδικό διότι κατασκευάζεται χωρίς να υπάρχει διακοπή στην κυκλοφορία, με ταυτόχρονη κίνηση χιλιάδων αυτοκινήτων καθημερινά, μέσα από το τεράστιο εργοτάξιο.
Ενώ είναι συνηθισμένο τα μεγάλα οδικά έργα να απαιτούν ολική ή έστω μερική διακοπή της κυκλοφορίας, η περίπτωση του Flyover παρουσιάζει μια ιδιαίτερη πρόκληση: ένα σημαντικό μέρος της κατασκευής πραγματοποιείται ταυτόχρονα με την πλήρη λειτουργία ενός από τους πιο κομβικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, την Εσωτερική Περιφερειακή Οδό.
Αυτή η προσέγγιση, που είναι σπάνια σε παγκόσμιο επίπεδο για έργα αστικών αυτοκινητόδρομων, είναι οπωσδήποτε μοναδική και ιδιαίτερα δύσκολη για τα ελληνικά δεδομένα. Η επιλογή αυτή, όπως είναι φυσικό, έχει συνέπειες.
Η κατασκευή του Flyover περιλαμβάνει τεχνικά έργα, όπως 9 νέες γέφυρες και 1 νέα σήραγγα, σε ένα συνολικό μήκος περίπου 13 χιλιομέτρων
Εργασίες κατασκευής Flyover/ Eurokinissi
Η διατήρηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια των εργασιών απαιτεί ένα λεπτομερές και δυναμικό σχέδιο διαχείρισης της κυκλοφορίας. Οι εργολάβοι και οι αρμόδιοι εφαρμόζουν συνεχώς προσωρινές ρυθμίσεις, όπως:
- Στένωση λωρίδων ή μετατόπισή τους.
- Διαμόρφωση προσωρινών παρακάμψεων.
- Εντατική χρήση ειδικής σήμανσης και φωτεινών πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων.
- Εργασίες σε νυχτερινές βάρδιες ή σε ώρες μειωμένης κυκλοφορίας για τις πιο κρίσιμες φάσεις.
Αυτές οι προσαρμογές, αν και απαραίτητες για την απρόσκοπτη πρόσβαση στην πόλη, έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα την επιβράδυνση της κυκλοφορίας και την αύξηση του χρόνου μετακίνησης.
makedonikanea.gr













