Η έκθεση έκθεσης για την Ενημέρωση στο Διαδίκτυο ( Digital News Report ) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης ξεκίνησε το 2012, με σκοπό να μελετήσει τις ενημερωτικές συνήθειες των πολιτών 5 χωρών. Από τότε, η έρευνα επεκτάθηκε σταδιακά και πλέον, το 2025, υλοποιείται σε 48 χώρες.
Η διαΝΕΟσις δημοσιεύει τα βασικά ευρήματα που έχουν τη χώρα μας για την ουγδονή συνεχόμενη χρονιά , για τα οποία γράφει ο Αντώνης Καλογερόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Επικοινωνίας στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών (VUB) και ερευνητικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Reuters .
Στη φετινή έρευνα αποτυπώνονται διαχρονικές τάσεις στην ενημέρωση στην Ελλάδα, όπως η πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στις ειδήσεις (22%, το χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 48 χώρες του δείγματος), η υψηλή χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση και η υψηλή αποφυγή .
H έκθεση του 2025 εστιάζει επίσης σε δύο καίρια ζητήματα , την τεχνητή νοημοσύνη και την παραπληροφόρηση , προσφέροντας μια πιο επίκαιρη αποτύπωση των σύγχρονων προβληματισμών γύρω από την ενημέρωση.
Ο Αντώνης Καλογερόπουλος στην αναφορά του καταλήγει:
“Συνοπτικά, τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν μια εικόνα δυσπιστίας απέναντι στα μέσα ενημέρωσης και στους πολιτικούς θεσμούς στην Ελλάδα (…) Οι νέες δυναμικές που θα φέρει η τεχνητή νοημοσύνη στην ενημέρωση δεν έχουν γίνει ακόμα ξεκάθαρες ούτε στην Ελλάδα ούτε εκτός της χώρας, όμως η χρήση της στη δημοσιογραφία αντιμετωπίζεται αρχικά με καχυποψία “ . |