axiologisi_1

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αξιολογείται  από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης αλλά και από τον Διευθυντή του σχολείου Το  “Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης” είναι ένα από τα πέντε κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης στο πεδίο Α1 (διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού).

Αλλά και ο Διευθυντής του σχολείου, στο πεδίο Α2 (παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης), θα αξιολογεί το παιδαγωγικό κλίμα. Λίγο – πολύ η εξέταση του παιδαγωγικού κλίματος και από τους δύο αξιολογητές θα γίνεται με τα ίδια κριτήρια.

Τα κριτήρια για τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, είναι:

Αξιολογούνται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων, η επίδρασή του στη στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση, οι ευκαιρίες για εποικοδομητικό διάλογο, η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η σχέση των μαθητών με τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές.

Τα κριτήρια για τον Διευθυντή, είναι: Αξιολογείται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Ο  “αναστοχασμός της διδασκαλίας – Αυτοαξιολόγηση”, είναι ένα άλλο σημείο που θα αξιολογείται και από τους δύο αξιολογητές.

Από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης θα αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού ως προς τη διδασκαλία και το παιδαγωγικό έργο του, κριτικής επανεξέτασης των πρακτικών του, εντοπισμού των προβληματικών σημείων της διδασκαλίας του και εξεύρεσης λύσεων για την αντιμετώπισή τους .

Από τον τον Διευθυντή θα αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού, ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και την υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπισή τους.

Πηγή:

Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Κοντά στους συναδέλφους το Πάσχα, οι Αστυνομικοί των Τρικάλων…

Η Ένωσή μας, για μια ακόμη χρονιά, βρέθηκε δίπλα στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες π…