Με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία», το 1ο Γυμνάσιο Πύλης υλοποίησε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βιωματικών και εκπαιδευτικών δράσεων, σχεδιασμένων να ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση, την κατανόηση και τον σεβασμό των μαθητών απέναντι στη διαφορετικότητα.
Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε αναλυτική ενημέρωση για αναπηρικά βοηθήματα και τεχνικές υποστήριξης ατόμων με κινητικές και οπτικές δυσκολίες από την κ. Γκάνια, της Εταιρείας e-frontida Μπαταβάνης – Γκάνια ΟΕ που δραστηριοποιείται στην πόλη μας, η οποία παρουσίασε αναπηρικό αμαξίδιο και μπαστούνι τυφλών, εξηγώντας τη χρήση τους, τον τρόπο λειτουργίας τους και τη συμβολή τους στην καθημερινή αυτονομία των ατόμων με αναπηρία.
Η συμβολή της ήταν καθοριστική, προσφέροντας στους μαθητές μια ρεαλιστική και ουσιαστική εικόνα των αναγκών, αλλά και των δυνατοτήτων, των συνανθρώπων μας.
Επιπλέον, οι μαθητές συμμετείχαν σε:
• Εισαγωγή στη νοηματική γλώσσα, ανακαλύπτοντας έναν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας.(Παναγιωτίδου Μ.)
• Δράση ζωγραφικής με το στόμα, ως βίωμα που προάγει τη δημιουργικότητα πέρα από τους περιορισμούς.(Στατήρη Λ.)
• Παρουσίαση της γραφής Braille και πρακτική γνωριμία με βιβλία ειδικής γραφής. (Παπαστάθης Απ.)
Το σχολείο εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς την κ. Γκάνια Μ. για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση και τη σημαντική συμβολή της στην επιτυχία του προγράμματος. Η συνεργασία αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της ουσιαστικής διασύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινωνία και αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο εξειδικευμένοι επαγγελματίες μπορούν να ενισχύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η συμβολή της κ. Γκάνια Μ., τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και μέσω του εξειδικευμένου καταστήματός της e-φροντίδα στην Πύλη Τρικάλων, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα παραγωγικής συνεργασίας που προάγει τη μαθησιακή εμπειρία και υποστηρίζει την εκπαιδευτική αποστολή του σχολείου.
Στο 1ο Γυμνάσιο Πύλης επενδύουμε συστηματικά στην εξωστρέφεια του δημόσιου σχολείου, αναπτύσσοντας δράσεις που οδηγούν τους μαθητές σε βαθύτερη κατανόηση της κοινωνικής πραγματικότητας, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενεργών, ενημερωμένων και υπεύθυνων πολιτών του αύριο.












