Τρίτη, 26 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΕκπαίδευσηΔιεθνές Απολυτήριο: Ποιοι θα επιλέξουν τους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν στα τμήματα...

Διεθνές Απολυτήριο: Ποιοι θα επιλέξουν τους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν στα τμήματα του IB

- Διαφημήσεις -
- Διαφημήσεις -

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές/τριες

Πενταμελή  άμισθη  επιτροπή  για την επιλογή εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να επιμορφωθούν για τη διδασκαλία μαθημάτων στα τμήματα Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate – IB) κατά το σχολικό έτος 2026-2027, συγκρότησε, με απόφασή της, η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ως εξής:

Κοζύρης Νεκτάριος , Καθηγητής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.), Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, με αναπληρωτή του τον Κούμα Εμμανουήλ, Eπ. Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής τους Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), ως πρόεδρος της επιτροπής.

Τρικούπης Αθανάσιος, μέλος ΔΕΠ, Καθηγητής Σαξοφώνου και Τζαζ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, Κοσμήτορας του Ιονίου Πανεπιστημίου και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας με αναπληρωτή του τον Ματσούκα Παναγιώτη, μέλος του Τμήματος Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικής Παιδείας, ως μέλος.

Μπαλωμένου Αθανασία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ03-Μαθηματικών, με αναπληρωτή της τον Χιωτέλη Ιωάννη, Διευθυντή του Πειραματικού Γυμνασίου Πατρών, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ04.01-Φυσικών, ως μέλος για την αξιολόγηση των αιτήσεων εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων ΠΕ03, ΠΕ04 (01, 02, 03, 04, 05), ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.01, ΠΕ88.01, ΠΕ88.05.

Κουμπάρου Χρυσάνθη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ02-Φιλολόγων, με αναπληρώτριά της την Κoταδάκη Μαριάνθη , Σύμβουλο εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ06- Αγγλικής Γλώσσας, ως μέλος για την αξιολόγηση των αιτήσεων εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ06, ΠΕ33, ΠΕ01,ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ11.

Ξυνοπούλου Ελένη-Μαρίνα, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ79.01, Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αναπληρώτριά της την Μποέμη Παναγιώτα , Σύμβουλο Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ91.01, ως μέλος για την αξιολόγηση των αιτήσεων εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων ΠΕ79.01, ΤΕ16, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02, ΠΕ08.

Έργο της ως άνω επιτροπής είναι η αξιολόγηση των αιτήσεων των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες επιθυμούν να επιμορφωθούν με σκοπό να διδάξουν μαθήματα στα τμήματα Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate – IB) κατά το σχολικό έτος 2026-2027.

Για την υποστήριξη του έργου της ως άνω επιτροπής συγκροτείται ομάδα υποστήριξης αποτελούμενη από τους/τις:

Ι) Διαμαντίδη Δημήτριο , εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ03, Προϊστάμενο του Αυτοτελούς Τμήματος Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

ΙΙ) Μπούσιου Ξανθούλα, αποσπασμένη εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 στο Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

ΙΙΙ) Ζουζανέα Γεώργιο, αποσπασμένο εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ07 στο Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές/τριες

Από το σχολικό έτος 2026-2027 θα παρέχεται στους/στις μαθητές/τριες η δυνατότητα να παρακολουθήσουν Πρόγραμμα για το Δίπλωμα Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate Diploma Programme – IB DP), το οποίο θα διδάσκεται στην αγγλική γλώσσα, στις  ακόλουθες δεκατρείς (13) δημόσιες σχολικές μονάδες :

  1. ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ
  2. ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
  3. ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
  4. ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
  5. ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ
  6. ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
  7. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
  8. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
  9. ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
  10. 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ
  11. ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
  12. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
  13. ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Πρόκειται για ένα διετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τελικές εξετάσεις, το οποίο πραγματοποιείται στη Β ́ και Γ ́ Λυκείου και έχει ως στόχο να ενισχύσει τις ευκαιρίες μάθησης για τους/τις μαθητές/τριες και τις μαθήτριες, εστιάζοντας στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ερευνητικών δεξιοτήτων, αναστοχασμού και επικοινωνίας σε διεθνές περιβάλλον.

Με την επιτυχή ολοκλήρωσή του οι μαθητές/τριες αποκτούν το Δίπλωμα του ΙΒ, το οποίο είναι ισότιμο με το ελληνικό Απολυτήριο.

Οι μαθητές/τριες του IB DP επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε μία από τις ακόλουθες έξι θεματικές ομάδες  , αποκτώντας έτσι ένα ευρύ φάσμα γνώσεων:

Α. Γλώσσα και λογοτεχνία (studies in language and literature),

Β. Δεύτερη ξένη γλώσσα (language acquisition),

Γ. Άτομα και κοινωνίες (individuals and societies),

Δ. Επιστήμες (sciences),

Ε. Μαθηματικά (mathematics),

ΣΤ. Τέχνες (the arts) (ή ένα επιπλέον μάθημα από τις ομάδες A-E).

Τα μαθήματα του ΙΒ DP μπορούν να διδαχθούν σε Ανώτερο Επίπεδο (Higher Level – HL) ή σε Βασικό Επίπεδο (Standard Level – SL)

Τουλάχιστον τρία, και το πολύ τέσσερα, μαθήματα παρακολουθούνται από κάθε μαθητή/τρια σε επίπεδο HL (240 ώρες), ενώ τα υπόλοιπα σε επίπεδο SL (150 ώρες)

Τα μαθήματα SL εξασφαλίζουν ότι οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, ενώ τα μαθήματα HL τους επιτρέπουν να εμβαθύνουν σε τομείς που τους ενδιαφέρουν περισσότερο.

Όλα τα μαθήματα του ΙΒDP, ανεξάρτητα από το αν είναι SL ή HL, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος. 

Εκτός από τα παραπάνω μαθήματα, το DP περιλαμβάνει τρία βασικά στοιχεία που εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών/τριών και τους/τις καλούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους:

Α) Εκτεταμένο Δοκίμιο (Extended Essay – EE)

Β) Θεωρία της Γνώσης (Theory of Knowledge – TOK)

Γ) Πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Δραστηριότητας, Κοινωνικής Προσφοράς (Creativity, Activity, Service – CAS)

Οι μαθητές/τριες εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του προγράμματος, με τις εξετάσεις να βαθμολογούνται από εξωτερικούς αξιολογητές/τριες του ΙΒ.

Επιπλέον, ολοκληρώνουν εργασίες αξιολόγησης στο σχολείο, οι οποίες είτε αρχικά βαθμολογούνται από τους/τις εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια ελέγχονται από εξωτερικούς/ές αξιολογητές/τριες είτε αποστέλλονται απευθείας σε εξωτερικούς/ές αξιολογήτες/τριες.

Η βαθμολογία για κάθε μάθημα κυμαίνεται από 1 (χαμηλότερη) έως 7 (υψηλότερη). 

Επιπλέον, οι μαθητές/τριες μπορούν να λάβουν έως και τρεις (3) επιπλέον μονάδες για τα συνδυασμένα αποτελέσματα του γνωστικού αντικειμένου TOK και του EE. 

Το Δίπλωμα απονέμεται σε μαθητές/τριες που συγκεντρώνουν τουλάχιστον 24 μονάδες, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν ορισμένα ελάχιστα κριτήρια απόδοσης και έχουν επιτυχώς ολοκληρώσει το πρόγραμμα CAS. 

Η μέγιστη συνολική βαθμολογία που μπορεί να επιτευχθεί είναι 45 μονάδες (7 σε κάθε ένα από τα 6 μαθήματα και 3 μονάδες για τα EE, TOK, CAS).

Τα 20 μαθήματα στο IB

  1. Modern Greek Literature- Νέα Ελληνική   Λογοτεχνία
  2. English ΠΕ06 Αγγλικά- Business Management ΠΕ80 (με
  3. Διοίκηση Επιχειρήσεων προτεραιότητα 
  4. Digital Society – Ψηφιακή Κοινωνία
  5. Economics
  6. Geography- Γεωγραφία
  7. Global Politics- Παγκόσμια Πολιτική 
  8. History – Ιστορία
  9. Philosophy  Φιλοσοφία
  10.  Social and cultural anthropology- Κοινωνική και   Πολιτισμική Ανθρωπολογία
  11. Biology – Βιολογία
  12. Chemistry  – Χημεία  
  13. Computer Science- Πληροφορική  
  14. Environmental Systems and Societies -Περιβαλλοντικά Συστήματα και Κοινωνίες
  15. Physics -Φυσική
  16. Sports Exercise and Health Science -Επιστήμη του Αθλητισμού, της Άσκησης και της Υγείας
  17. Mathematics- Μαθηματικά
  18. Music- Μουσική
  19. Theatre -Θέατρο
  20. Visual Arts- Εικαστικές τέχνες

Οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί  που θα επιλεγούν να διδάξυν υποχρεούνται να τηρούν τις διαδικασίες που ορίζονται από το IB και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σχετικά με:

  • Την υποχρεωτική επιμόρφωση και πιστοποίηση στις μεθοδολογίες και πρακτικές του IB Diploma Programme (DP).
  • Την τήρηση του επίσημου προγράμματος σπουδών του IB και των σχετικών διδακτικών υλικών.
  •  Την ακριβή εφαρμογή των κριτηρίων αξιολόγησης και των προτύπων βαθμολόγησης του IB.

 Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις παιδαγωγικές αρχές του IB, συμπεριλαμβανομένων της:

  • διερευνητικής μάθησης (Inquiry-based learning).
  • εννοιολογικής κατανόησης (Conceptual understanding).
  • διαθεματικής και διερευνητικής διδασκαλίας.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμμετέχουν ενεργά στις επιμορφώσεις του IB στις οποίες θα κληθούν και στις επαγγελματικές κοινότητες μάθησης, ώστε να διατηρούν την ιδιότητα του/της εκπαιδευτικού IB.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να τηρούν τις αρχές δεοντολογίας και τις πολιτικές του IB, διασφαλίζοντας την ακαδημαϊκή ακεραιότητα κατά τις εξετάσεις και παρέχοντας κατάλληλη υποστήριξη στους/στις μαθητές/τριες στο πλαίσιο των EE, TOK και του CAS.

Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν για την επιμόρφωση και στη συνέχεια για διδασκαλία στο Πρόγραμμα IB διατίθενται να υλοποιήσουν το ανατεθέν έργο για δύο (2) τουλάχιστον συναπτά σχολικά έτη.

Πηγή:esos.gr

- Διαφημήσεις -
Epilogi-banner
TEl-Panagiotu Xristakos-Aimilios-Nea A-Adamopoulos Tziortziotis-gif tegos-teletes
- Διαφημήσεις -
Pallantza-B-NEO Kalyvas-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CF%83 TIMBRADOS-Giotas-S Balkizas Kostakis-Zootrofes-280-X-135 Kelari-gif
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
- Διαφημήσεις -

Δημοφιλέστερα