Από το Σεπτέμβριο θα τεθεί σε ισχύ η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όπως έχει ανακοινωθεί ενώ το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά στο 50% των ολοήμερων σχολείων, δηλαδή περίπου σε 5.000 σχολεία σε ολόκληρη την επικράτεια, και το ωράριο θα διευρυνθεί έως τις 5:30 το απόγευμα, με πρόβλεψη επέκτασης έως τις 6 στο μέλλον.
Στο πλαίσιο αυτό η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή ανακοίνωσε στη συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρου Κόπτση, την πρόσληψη 3.500 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλύψουν τις διδακτικές ανάγκες οι οποίες θα προκύψουν από την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.
Ωστόσο η υφυπουργός Παιδείας απόφυγε να απαντήσει στο ερώτημα, με ποιους όρους και με τί υποδομές θα λειτουργήσει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων. Σε τί αίθουσες, με τί υποδομές, με τί περιεχόμενο, κλπ.
Είναι φανερό ότι όλη η «αγωνία» του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε αυτή τη διεύρυνση του προγράμματος φαίνεται να αρχίζει και να τελειώνει στο πως θα υλοποιηθεί το εργασιακό ωράριο των γονιών, ιδίως μετά το νόμο Χατζηδάκη. Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός «λάστιχο» που θα κρατάει τα παιδιά ώστε ο εργαζόμενος γονιός, «λάστιχο» και αυτός, να είναι «απαλλαγμένος» από τις οικογενειακές υποχρεώσεις με ότι αυτό θα σημαίνει για τις σχέσεις γονιού – παιδιού και την εργασία και τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού.
Για το θέμα αυτό αρκετοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ ανακοίνωσαν τα παρακάτω:
Οι εικόνες των μαθητών μας που σιτίζονται πάνω στα ίδια θρανία που το πρωί κάνουν μάθημα κουβαλώντας από τα σπίτια τους το κατσαρολάκι (θερμομπώλ) με το φαγητό από το σπίτι τους, χωρίς μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, χωρίς ζεστό φαγητό, χωρίς τραπεζοκόμους, σε σχολεία και νηπιαγωγεία χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, χωρίς υποστηρικτικό προσωπικό (νοσηλευτές/νοσηλεύτριες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.), χωρίς κατάλληλα και σύγχρονα κτήρια και υποδομές φτάνουν για ν’ ανατρέψουν πλήρως την ψευδή και κατασκευασμένη εικόνα που επιχειρούν να δημιουργήσουν στην ελληνική κοινωνία οι εξαγγελίες του κου Πρωθυπουργού και της κας Υπουργού Παιδείας.
Το ψεύδος των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού και της κας Υπουργού Παιδείας συμπληρώνεται αν αναλογιστεί κανείς ότι το νομοθετικό πλαίσιο των νόμων 4692/2020 και 4823/2021 υπάρχει και προβλέπει την εμπλοκή των Δήμων και των γονέων στη δημιουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (Κ. Δ. ΑΠ.) εντός των Δημοσίων Σχολείων και ως επέκταση της λειτουργίας τους με ανταποδοτικά τέλη για τους γονείς που θέλουν να τα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά τους οδηγώντας έτσι στην ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση ενός κομματιού του Δημόσιου Σχολείου.
Επιπρόσθετα, θέλουμε να τονίσουμε στους γονείς ότι η επαφή των παιδιών τους με τους γονείς και την οικογένεια αποτελεί απαραίτητη και επιβεβλημένη προϋπόθεση για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους και δεν μπορεί να υποκαθίσταται σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο από το σχολείο. Φαίνεται όμως ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προκειμένου να εξασφαλίσουν την κερδοφορία των επιχειρήσεων και του κεφαλαίου στη χώρα μας παραγράφουν κάθε είδους εργασιακό και μορφωτικό δικαίωμα των εργαζόμενων και των παιδιών τους διαστρέφουν ακόμα και το περιεχόμενο και τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης μετατρέποντας τους μαθητές μας σε βαριά εργαζόμενους πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης που θα δουλεύουν και θα παραμένουν στο χώρο εργασίας τους από τα έξι τους χρόνια ως τις 18:00 το απόγευμα, προετοιμάζοντας τους για τα σκληρά 12ωρα εργασιακά ωράρια που θα κληθούν να εργαστούν ως αυριανοί εργαζόμενοι και ισοπεδώνοντας απόλυτα την παιδική τους ηλικία και την οικογενειακή τους ζωή.