Σκληρή κριτική κατά της στρατηγικής που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για την ηλεκτροκίνηση άσκησε ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, François Provost.
Ο επικεφαλής της γαλλικής φίρμας,ο οποίος μόλις έναν μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του δεν διστάζει να εκφράσει ξεκάθαρα την αντίθεσή του με την πολιτική της Ε.Ε., στοχοποίησε το έτος–ορόσημο του 2035, επισημαίνοντας ότι η αυστηρή τήρηση ενός χρονοδιαγράμματος για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν αποτελεί πραγματική λύση για τη μαζική μετάβαση τσην ηλεκτροκίνηση.
Σε λόγο που εκφώνησε κατά την Έκθεση του Μοναχού (IAA Mobility 2025), υποστήριξε ότι προτεραιότητα δεν θα έπρεπε να είναι οι ρυθμιστικές αποφάσεις, αλλά η αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους ίδιους τους οδηγούς. Και αυτή, όπως τόνισε, μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν τα ηλεκτρικά γίνουν πιο προσιτά και οικονομικά προς το μέσο Ευρωπαίο οδηγό.
Ο Δ.Σ της Renault τόνισε ότι η αγορά σήμερα εξακολουθεί να απέχει πολύ από το να προσφέρει λύσεις σε τιμές που να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες του μέσου Ευρωπαίου καταναλωτή. Τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα ξεκινούν από τα 25.000-30.000 ευρώ, ακόμη και στις βασικές τους εκδόσεις, τιμές που, σύμφωνα με τον ίδιο, αποκλείουν την πλειοψηφία των οδηγών.
Ο Provost σημείωσε ότι η στρατηγική της Ε.Ε. είναι «εννοιολογικά λάθος», καθώς περιορίζεται σε ρυθμίσεις και προθεσμίες χωρίς να εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της αγοράς.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το πρόβλημα συνοψίζεται σε μια απλή εξίσωση: Όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά, τόσο λιγότερα μοντέλα θα πωλούνται. Και όσο οι καταναλωτές αποφεύγουν την αγορά τους, θα διατηρούν τα συμβατικά θερμικά τους οχήματα, γεγονός που θα οδηγήσει σε αυξημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και γήρανση του υφιστάμενου στόλου.
Παράλληλα, ανέδειξε ως δεύτερο μεγάλο ζήτημα το ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης. Αν και έχουν γίνει βήματα προόδου, σε πολλές ευρωπαικές χώρες το δίκτυο δεν είναι όσο ανεπτυγμένο θα έπρεπε, με τις υποδομές συχνά να είναι κακοσυντηρημένες ή εκτός λειτουργίας για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Επισήμανε επίσης τις σημαντικές διαφορές στο κόστος φόρτισης από χώρα σε χώρα, γεγονός που σε ορισμένες περιπτώσεις καθιστά τα ηλεκτρικά λιγότερο συμφέροντα από τα συμβατικά.
Ο νέος CEO της Renault δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον ανταγωνισμό από την Κίνα, ο οποίος, όπως είπε, έχει μετατραπεί μέσα σε πέντε χρόνια από «γραφικός αντίπαλος» σε μια παγκόσμια δύναμη που προσφέρει φθηνότερα, πιο αποδοτικά και με μεγαλύτερη αυτονομία οχήματα, βασισμένα σε μια πλήρως αυτόνομη εφοδιαστική αλυσίδα.
Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, αν και διαθέτουν καλύτερη ποιότητα και τεχνογνωσία, απειλούνται από το δυσβάσταχτο ενεργειακό κόστος.
Ο François Provost τέλειωσε την ομιλία του με ένα σαφές μήνυμα προς την Ευρώπη, τονίζοντας την ανάγκη για λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη δόση ρεαλισμού, ηλεκτρικά αυτοκίνητα που να είναι πραγματικά προσιτά οικονομικά και ένα δίκτυο φόρτισης που να λειτουργεί αποτελεσματικά και με συνέπεια.
Πηγή:carandmotor.gr