Απόφαση του υπουργού Κ. Γαβρόγλου μετά από εισήγηση του ΙΕΠ
Δεκτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου την εισήγηση του ΙΕΠ, η οποία προβλέπει:
Α. Την κατάργηση υποχρεωτικής παρακολούθησης μαθημάτων για τους μαθητές της Γ Λυκείου, ενός αριθμού Λυκείων της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης.
Β. Η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ από το νέο σχολικό έτος
Γ. Στους μαθητές θα δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης όποιων μαθημάτων επιθυμούν.
Δ. Τα σχολεία θα είναι συνδεδεμένα ηλεκτρονικά με κεντρικό κόμβο του υπουργείου Παιδείας και ο ο καθηγητής πριν ξεκινήσει το μάθημα θα δηλώνει ηλεκτρονικά αριθμό και ονόματα μαθητών που παρακολουθούν το μάθημά του.
Ε. Κάθε τέλος του μήνα θα δίνονται στους μαθητές ανώνυμα ερωτηματολόγια που θα κινούνται γύρω από τους παράγοντες της συμμετοχής ή μη ανά μάθημα.
Z. Σε Δημοτικά επίσης της Κρήτης και Θεσσαλονίκης, οι δάσκαλοι δεν θα δίνουν στους μαθητές δουλειά για το σπίτι αλλά θα γίνονται όλα μόνο στο σχολείο.
Η. Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να επεκτατθεί και σε άλλα Λύκεια της χώρας, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα της δοκιμαστικής εφαρμογής.
Το δοκιμαστικό αυτό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας, όπως αναφέρει το αιτιολογικό της απόφασης, στόχο δεν έχει την αξιολόγηση , αλλά την αναζήτηση των παραγόντων που μετά τον Μάρτιο μέχρι και τη λήξη των μαθημάτων οι αίθουσες της Γ. Λυκείου είναι σχεδόν άδειες.
Σημειώνεται ότι η επιλογή της Κρήτης και Θεσσαλονίκης ήταν τυχαία και δεν έχει σχέση με αριθμό απουσιών ή κάποιο άλλο γεγονός.
17.765 μαθητές Γ Λυκείου έκαναν από 80-100 απουσίες μόνο τον Απρίλιο
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας:
Β. Κατά τον μήνα Απρίλιο του ίδιου σχολικού έτους έτους 38.102 μαθητές πραγματοποίησαν 0-50 απουσίες (ώρες), 17.765 μαθητές πραγματοποίησαν 50-100 απουσίες (ώρες) και 346 μαθητές πραγματοποίησαν παραπάνω από 100 απουσίες (ώρες).
Το esos επισημαίνει κάθε χρόνο προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία κάτι που είναι κοινό μυστικό στην εκπαιδευτική κοινότητα, και το θυμίζει και τώρα προς τον υπουργό Κ. Γαβρόγλου, προκειμένου να βάλει “φρένο” στο φαινόμενο, περίπου τον Μάρτιο να αρχίζει μια φάμπρικα απουσιών και δικαιολόγησης απουσιών, στη Γ Λυκείου, ώστε αρκετοί μαθητές (όχι όλοι) να “κάνουν” τις 114 ή τις 164 απουσίες, τις οποίες “δικαιούνται”.
Ξαφνικά όλη η μαθητιώσα Ελλάδα αρρωσταίνει και καταφθάνουν σωρεία δικαιολογητικών από κηδεμόνες και γιατρούς.
Το αποτέλεσμα είναι η διάλυση του δημόσιου σχολείου για το επόμενο διάστημα μέχρι την αρχή των εξετάσεων.
Θυμίζουμε ότι η Άννα Διαμαντοπούλου ως υπουργός Παιδείας παρότι είχε εξαγγείλει επισήμως ότι θα βάλει τέλος σ αυτό το φαινόμενο , για λόγους που η ίδια γνωρίζει έκανε πίσω .
Η κ. Διαμαντοπούλου είχε κάνει λόγο για “βεβαιώσεις” από γιατρούς που συχνά χρησιμοποιούνται από τους ίδιους τους γονείς, προκειμένου να “δικαιολογηθούν” οι απουσίες των παιδιών τους στα σχολεία.
Μάλιστα, είχε χαρακτηρίσει “ντροπή” το “καθεστώς” των ψεύτικων βεβαιώσεων, που προσκομίζει το παιδί στο σχολείο του, εν γνώσει των γονέων, για να δικαιολογήσει την απουσία του και να μην έχει επιπτώσεις.
“Δηλαδή, ένα παιδί 18 χρόνων, αλλά και μικρότερης ηλικίας, μαθαίνει ότι μπορεί να έχει πλαστές βεβαιώσεις και μάλιστα από το δημόσιο Σύστημα Υγείας.
Το «φαινόμενο», δυστυχώς, διατρέχει όλες τις βαθμίδες και τους πρωταγωνιστές της Εκπαίδευσης, από μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές έως και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξασφαλίζουν, ή δέχονται, αυτές τις βεβαιώσεις.”, είχε σημειώσει με δηλώσεις της η Άννα Διαμαντοπούλου.
esos.gr