ELMET 1

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ…

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕμε αφορμή την απαράδεκτη εγκύκλιο για τα τηλε-διαγωνίσματα τοποθετήθηκε με ανακοίνωσή του, αρ.πρωτ. 209/ 5-1-2021, «ΟΧΙ στην Αξιολόγηση – Παρωδία των μαθητών» και

  • απαίτησε, ανάμεσα στα άλλα, την παράταση για ικανό διάστημα του Α’ Τετραμήνου, ώστε να διδαχθεί δια ζώσης η ύλη, να υπάρχει χρόνος για την ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών.
  • Επίσης, σε περίπτωση που συνεχιζόταν η καραντίνα (όπως και έγινε), να ληφθεί υπόψη μόνο ο βαθμός του Β΄ Τετραμήνου.
  • Σημείωνε επιπλέον, ότι ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους.
  • Παρουσίασε το υπόμνημα των συντονιστών του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, σύμφωνα με το οποίο προτείνεται, κατ’ εξαίρεση για το τρέχον σχολικό έτος, να παραδοθεί βαθμολογία από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά το δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους και αυτή να ισχύσει και για το πρώτο τετράμηνο.
  • Τέλος, έκανε αναφορά στην ισχύουσα νομοθεσία για την αξιολόγηση των μαθητών στα Λύκεια-Γυμνάσια:
    • «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1  του αρθ.103, ν.4610/2019)
    • και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019)
    • Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο  άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου»..

Δύο μήνες μετά και τα σχολεία παραμένουν κλειστά, χωρίς να ξέρουμε πότε θα ανοίξουν. Το Υπουργείο,  δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, ενώ ανακοινώνει ημερομηνίες που μετά παίρνει πίσω.

Όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί κάνουν ό, τι μπορούν για να κρατήσουν ζωντανή την επαφή των παιδιών με το σχολείο, πίσω από μία κάμερα και ένα μικρόφωνο. Είναι όμως σαφές ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέχει από κάθε έννοια εκπαίδευσης όπως τη γνωρίζουμε και όπως είναι η διά ζώσης εκπαίδευση. Οι ανισότητες στην πρόσβαση χιλιάδων μαθητών, η σύνδεση μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο εκ των πραγμάτων αποκλείουν μαθητές ή δυσκολεύουν αφάνταστα την κατανόηση νέων εννοιών και νόμων.

Οι καθηγητές δεν έχουμε δει τα πρόσωπα των μαθητών μας εδώ και δύο μήνες, πολλοί δεν τα έχουν δει και καθόλου, αφού προσλήφθηκαν λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Στα πλαίσια αυτά, πολλοί εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν ορθά να βάλουν τηλε-διαγωνίσματα, αρνούμενοι να να γίνουν συμμέτοχοι-συνδιαμορφωτές στο κακόγουστο σκηνικό που έστησε το Υπ. Παιδείας, στην προσπάθειά του να κρύψει τις ευθύνες του και να αποδείξει ότι όλα βαίνουν καλώς, δεν τρέχει και τίποτα που κινδυνεύει να χαθεί μία ακόμα σχολική χρονιά, αφού γίνεται τηλεκπαίδευση.Η διά ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη!

Το Υπουργείο Παιδείας, κάτω από την κατακραυγή, άλλαξε στάση και ουσιαστικά πήρε πίσω την εγκύκλιο για τα διαγωνίσματα. Έδωσε τη δυνατότητα και στα Γυμνάσια (στα Λύκεια ίσχυε) για δύο διαγωνίσματα στο Β’ Τετράμηνο, παραδεχόμενο ουσιαστικά ότι δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών πίσω από μία κάμερα. Είναι πέρα για πέρα αντιπαιδαγωγικό, γελοιοποίηση ουσιαστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ωστόσο, επιμένει να ζητά βαθμολογία για το Α΄ Τετράμηνο.

  • Πώς μπορεί όμως να αξιολογηθεί και να βαθμολογηθεί ένας μαθητής που δεν βλέπουμε, που καλά-καλά δεν ακούμε μία ολόκληρη διδακτική ώρα;
  • Τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν εξοπλισμό, δυνατότητες πρόσβασης, που έχουν και άλλα αδέρφια που πάνε σχολείο κλπ;
  • Τι βαθμός θα παραδοθεί στα εργαστηριακά μαθήματα, που πρακτικά δεν έχουν πραγματοποιηθεί;

Ερωτήματα και προβληματισμοί που διατυπώνουμε εδώ και μήνες, χωρίς να ιδρώνει το αυτί του Υπουργείου.

Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και λειτουργώντας πρώτα και κύρια ως παιδαγωγοί, η ΕΛΜΕ Τρικάλων προτρέπει τους συναδέλφους να αξιοποιήσουν και τη δυνατότητα, που τους παρέχεται άλλωστε και από την εκπαιδευτική νομοθεσία (αναφέρθηκε παραπάνω) να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η ΕΛΜΕ θα έρθει σε αντιπαράθεση με συναδέλφους που θα εκτιμήσουν διαφορετικά. Η βαθμολογία δεν πρέπει να αποτελέσει σημείο αντιπαράθεσης μεταξύ συναδέλφων, όταν την ευθύνη φέρει το Υπουργείο με τις παραλείψεις και τις αστοχίες του, ούτε σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία μπορεί κάποιος να υποχρεώσει συνάδελφο να καταθέσει βαθμολογία ή όχι, αν αυτή είναι αιτιολογημένη.

Έχουμε δεκάδες τρόπους να επιβραβεύσουμε, να στηρίξουμε τους μαθητές μας και φυσικά θα βάλουμε βαθμό στο Β’ Τετράμηνο, ελπίζοντας να τους έχουμε δει, επιτέλους, από κοντά.

Για  το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε.Τ

Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Περισσότερες από 24.000 Ακαδημαϊκές Ταυτότητες έχουν αποθηκευτεί στο Gov.gr Wallet

Ξεπέρασαν τις 24.000 οι Ακαδημαϊκές Ταυτότητες που έχουν αποθηκευτεί στο Gov.gr Wallet. Συ…