Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον & ικανοποιητική συμμετοχή πολιτών, πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα του ΔΣ Δήμου Πύλης, η Α’ φάση της Δημόσιας Διαβούλευσης για την κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία συντάχθηκε από εξειδικευμένη στον κλάδο εταιρεία, και θα τεθεί σε ισχύ, μετά και από δύο δημόσιες διαβουλεύσεις.
Σκοπός της σημερινής διαβούλευσης ήταν η από κοινού κατανόηση και για ποιους λόγους, θα πρέπει επιλεχθούν ή προκριθούν λύσεις ή και ακόμα να συνεχισθεί ο δημόσιος διάλογος, με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Η συγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη ως πρόταση, με τα τέσσερα προτεινόμενα σενάρια, από το συγκεκριμένο μελετητικό Γραφείο, προέκυψε ύστερα από ένα σύνολο ενδεδειγμένων διαδικασιών, όπως ορίζουν παραδοσιακά οι μεθοδολογίες που ακολουθούνται για τη σύνταξη κυκλοφοριακών μελετών.
Έπρεπε λοιπόν να κατανοηθεί η υφιστάμενη κατάσταση, όχι μόνο ως προς την μηχανοκίνητη κυκλοφορία, αλλά και ως προς τους πεζούς, τα Μέσα Μαζικής μεταφοράς και μια σειρά άλλων ζητημάτων, όπως η οδική ασφάλεια, η ταχύτητα, και η στάθμευση, η οποία αποτελεί καίριο ζητούμενο.
Τα κύρια ζητήματα-αιτήματα, για τα οποία οι ειδικοί του Γραφείου, κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν δίνοντας λύσεις, ήταν η χρήση της κεντρικής οδού Αγ. Βησσαρίωνα, το ζήτημα με τις θέσεις στάθμευσης & τις ειδικές θέσεις στάθμευσης, που σχετίζονται με τις θέσεις ΤΑΧΙ & ΚΤΕΛ. καθώς κι άλλα σοβαρά ζητήματα που σχετίζονται με τις υψηλές ταχύτητες, κυρίως στην είσοδο της Αγ. Βησσαρίωνος, όπου υφίστανται και σχολικές μονάδες.
Μετά τις πρώτες εισηγητικές τοποθετήσεις του Δημάρχου κ. Κ. Μαράβα, του δημ. συμβούλου της Αξ/κής Αντιπολίτευσης κ. Βαλ. Τσιούτσια & του Δ/ντή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου κ. Σπ. Αποστολόπουλου, το στέλεχος του μελετητικού Γραφείου κ. Λάζαρου Νταμπάζη, παρουσίασε μέσω βιντεοπροβολής την υφιστάμενη κατάσταση του κυκλοφοριακού σκηνικού στην πόλη της Πύλης, τα συμπεράσματα των ερευνών του Γραφείου, μετά και την αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στην Πύλη.
Παρουσιάστηκαν επίσης τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάστηκαν και ποιοι τρόποι και εργαλεία επιλέχθηκαν για να γίνουν. Εδώ να αναφέρουμε πως και τα τέσσερα σενάρια, προέβλεπαν την Ερμού με την σημερινή της μορφή και χρήση, δηλ. ως πεζόδρομο, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την συντριπτική πλειοψηφία πολιτών & φορέων,(που δεν θα ήταν παράτολμο να ομολογήσουμε ότι φτάνει και στο απόλυτο 100%) που την θέλει … ναι μεν μονόδρομο, όχι όμως πεζόδρομο και θα πρέπει να δοθεί στην μηχανοκίνητη κυκλοφορία.
Επίσης έγινε γνωστή και η βοήθεια της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, όλο το Καλοκαίρι, καθώς επικοινώνησε αυτά τα σενάρια του Γραφείου στον κόσμο και σε φορείς της πόλης, αντλώντας πολύτιμες πληροφορίες, που μεταφέρθηκαν στους συγκοινωνιολόγους του Γραφείου, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις, προκρίνοντας το καταλληλότερο για την πόλη και στο τέλος ζητήθηκε από τους παραβρισκόμενους πολίτες, να εκφέρουν την δική τους πρόταση και να σχολιάσουν τα 4 σενάρια, προκρίνοντας ένα από αυτά, δικαιολογώντας παράλληλα την επιλογή τους.
Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο Δήμαρχος Πύλης κ. Κ. Μαράβας ανέφερε χαρακτηριστικά πως …” Είμαστε από τους λίγους Δήμους, που έχουμε συντάξει αυτού του μεγέθους, κυκλοφοριακή μελέτη”, και στάθηκε σε δύο σημαντικά ζητήματα, που θα αλλάξουν την όψη της Πύλης, όπως η κατασκευή της σκεπαστής αγοράς στον χώρο του Αμαξοστασίου, το οποίου έχει αποφασισθεί να μεταφερθεί και λειτουργήσει στον πρώην Εργοτάξιο του “Κόκκινου” και η δημιουργία δημοτικού πάρκιγκ στον χώρο της γεφυροπλάστιγγας και μέρους του χώρου του Κτηνιατρείου δίπλα της.
Ο κ. Τσιούτσιας, συν τοις άλλοις, αναφέρθηκε στην σημασία λειτουργίας σκεπαστής αγοράς στην Πύλη και η όποια αργοπορία πάει τον Δήμο & την πόλη πίσω, στην ακατάλληλη θέση που επιλέχθηκε να λειτουργήσει το Γραφείο Τουρισμού, το οποίο είναι σαν να μην υπάρχει. αλλά & στην δημιουργία επιπλέον χώρων πρασίνου κι όλα αυτά χωρίς καμία ιδιοτέλεια και μοναδικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον!
Η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δ. Πύλης κα Μαριλένα Γκρέκου, τοποθετούμενη, επανέλαβε την απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου, ύστερα και από την προ ημερών συνάντηση εργασίας, που θέλει “ως έχει” την χρήση της οδού του Αγ. Βησσαρίωνος και αποχαρακτηρισμό από πεζόδρομο της Ερμού, τονίζοντας παράλληλα, ότι μια καλά σχεδιασμένη κυκλοφοριακή μελέτη είναι υψίστης σημασίας, καθώς αποτελεί το θεμέλιο για την οργάνωση, τη βελτίωση και τη βιώσιμη ανάπτυξη του αστικού περιβάλλοντος, μειώνει τη κυκλοφοριακή συμφόρηση (ασφυξία) και, κατ’ επέκταση, τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής των κατοίκων
Για την πραγματοποίηση της Β’ φάσης και ποιο τρόπο αυτή θα πραγματοποιηθεί, θα σας κάνουμε γνωστό, εν ευθέτω!

















