E65 copy

 

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Το 2020 Λαμία-Τρίκαλα

Τον Μάρτιο του 2017, εκτίμησε ότι θα ολοκληρωθεί το υπό κατασκευή τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 Ξυνιάδα-Τρίκαλα ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, ο οποίος επισκέφθηκε την προηγούμενη εβδομάδα την περιοχή συνοδευόμενος υπηρεσιακούς παράγοντες.

Όπως ανέφερε, με το μνημόνιο συναντίληψης που υπεγράφη ο ορίζοντας παράδοσης του έργου έχει «κλειδώσει», με τις εργασίες να προχωρούν με ταχείς ρυθμούς. Χαρακτήρισε εθνικό στόχο την ολοκλήρωση όχι μόνο του Ε65 αλλά και όλων των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων, καθώς σε άλλη περίπτωση οι ποινικές ρήτρες που θα κληθεί να πληρώσει η χώρα «που η ελληνική οικονομία και οι Έλληνες πολίτες δεν μπορούν να αντέξουν».

Παράλληλα, όπως ανέφερε, δεν ξεχνιέται το νότιο κομμάτι από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα που ήδη έχει προενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και συνεχίζεται η αλληλογραφία με την Ε.Ε. προκειμένου το υπουργείο να πάρει μέσα στη χρονιά το «πράσινο» φως από τις Βρυξέλλες και με τη σειρά της να ανάψει το «πράσινο» φως στον παραχωρησιούχο, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες και σε αυτό το τμήμα.

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα του νότιου τμήματος η εκτίμηση είναι ότι θα χρειαστούν περίπου τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και εφόσον τα παραπάνω χρονικά περιθώρια είναι ορθά, τότε στις αρχές του 2020 ο Ε65 θα ξεκινά από τη Λαμία και θα σταματά στα Τρίκαλα.

Αυτοκινη­τόδρομος Αιγαίου: 90 εκατ. για τα έργα

Εντός χρονοδιαγράμματος αναμένεται να ολοκληρωθούν οι σήραγγες των Τεμπών που εντάσσονται στον ΠΑΘΕ, καθώς τον ερχόμενο Ιούνιο θα ξεκινήσουν οι εργασίες για δημιουργία κόμβου στο ύψος του Πυργετού.

Πρακτικά, απομένουν μόλις 90 εκατ. ευρώ για τον τερματισμό των έργων στο σπουδαιότερο οδικό έργο της χώρας, που θα σημάνει την απρόσκοπτη οδική ένωση Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Με την ολοκλήρωσή του η χρονοαπόσταση Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα περιοριστεί σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, χρόνος-ρεκόρ σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Το έργο ταλαιπωρήθηκε στο παρελθόν από προβλήματα, με σημαντικότερα εκείνα των πολλών και δύσκολων απαλλοτριώσεων, αλλά και των δύο εμπλοκών με τον ΟΣΕ που χρειάστηκε επιπλέον παρέμβαση του υπουργείου για να λυθεί το θέμα.

Το τμήμα Ευαγγελισμός – Σκοτίνα, είναι ένα σημείο συνάντησης δύο περιφερειών, της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλία και δύο νομών: της Πιερίας με τη Λάρισα. Συνολικά είναι ένα τμήμα 25 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 11χλμ σήραγγες διπλού κλάδου και 14χλμ αυτοκινητόδρομου στα ανοιχτά τμήματα. Από τα 11χλμ σηράγγων τα 8 βρίσκονται στην παράκαμψη της κοιλάδας των Τεμπών. Εκεί κατασκευάζονται οι Σήραγγες Τ1 με μήκος 2χλμ και Τ2. Η Σήραγγα Τ2 έχει μήκος 6χλμ και με τη λειτουργία της θα γίνει η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.

Μία ακόμα Σήραγγα η Τ3 κατασκευάζεται στην περιοχή του Πλαταμώνα που θα γλιτώσει τους οδηγούς από τις στροφές. Θα έχει μήκος 3 χλμ διπλού κλάδου. Το κόστος των έργων ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και αποτελεί ένα σύγχρονο όραμα για τη χώρα, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα έχει γίνει αιτία για πολλά ατυχήματα με ανθρώπινες απώλειες.

Πηγή: Ημερησία

Load More Related Articles
Load More In Θεσσαλία
Comments are closed.

Check Also

Ευχαριστήριο μήνυμα της νεοκλεγείσας προέδρου της ΤΚ Στουρναραίικων

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου έλαβαν τέλος την προηγούμενη Κυριακή. Τα συναισθή…