4

 Στο Hofn της Ισλανδίας ταξίδεψε παιδαγωγική ομάδα του 2ου ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων, από τις 29 Σεπτεμβρίου ως τις 6 Οκτωβρίου 2019, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ¨Cultural heritage in the context of students’ careers¨.

 Ο στόχος του προγράμματος είναι να μπορέσουν οι μαθητές να αξιοποιήσουν την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας τους (ιστορία ,παραδόσεις, θέατρο, μουσική, κ.λ.π.), ώστε να βοηθηθούν στην όποια σταδιοδρομία τους μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο.

Οι υπόλοιπες χώρες-εταίροι είναι η Εσθονία ως συντονίστρια, η Λετονία, η Ιταλία και η Ισλανδία που μας φιλοξένησε.

2o epal

Την ημέρα της άφιξης μας στην πρωτεύουσα Ρέικιαβικ είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε κάποια από τα αξιοθέατά της μεταξύ των οποίων και το εντυπωσιακό μουσείο που σχετίζεται με το βόρειο σέλας.

Η πρώτη ημέρα, ήταν ημέρα πολύωρου ταξιδιού, καθώς το σχολείο υποδοχής ήταν 500 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα. Η εξαιρετική ομορφιά και διαφορετικότητα της Ισλανδικής φύσης, έκανε την απόσταση να μοιάζει πολύ μικρότερη. Οι περιοχές με τους γεωθερμικούς πίδακες, οι άπειροι καταρράκτες ,οι εκτάσεις με την λάβα, οι παγετώνες και τα παγόβουνα ήταν φανταστικές εικόνες που θα θυμόμαστε πάντα. Φτάνοντας στο Hofn, οι οικογένειες των Ισλανδών μαθητών παρέλαβαν τους αντίστοιχους μαθητές πού θα φιλοξενούσαν.

Την επόμενη μέρα οι εργασίες ξεκίνησαν στο σχολείο με παρουσιάσεις των Ισλανδών της ιστορίας των Βίκινγκς που αποίκησαν την χώρα τους και της αξίας της θάλασσας για αυτούς καθώς και την επικινδυνότητα της. Ακολούθησε επίσκεψη εκτός πόλης σε ένα χωριό –μουσείο όμοιο με αυτά όπου διέμεναν οι Βίκινγκς. Ακόμα φτάσαμε ως την μαύρη παραλία όπου θαυμάσαμε τον ωκεανό και οι μαθητές έπαιξαν παραδοσιακά Ισλανδικά παιχνίδια στην μαύρη άμμο. Το απόγευμα κολυμπήσαμε στις εξωτερικές πισίνες αλλά και στις μικρότερες θερμές και ψυχρές επίσης εξωτερικές όπου συνηθίζουν να χαλαρώνουν οι Ισλανδοί από τις 06.30 το πρωί!

Την επόμενη ημέρα στο σχολείο, οι Ισλανδοί παρουσίασαν στοιχεία του πολιτισμού τους σε σχέση με την φύση, τα ξωτικά τα οποία πιστεύουν, τους γίγαντες, ειδικά των Χριστουγέννων. Οι μαθητές κατόπιν ξεναγήθηκαν στο Hofn, ενώ οι καθηγητές συνεδρίασαν για τις ανάγκες του προγράμματος. Κατόπιν όλοι ξεναγηθήκαμε στο σχολείο και τα εργαστήρια, καθώς και στο FabLab που ανήκε στον δήμο. Έπειτα επισκεφθήκαμε ένα μεγάλο εργοστάσιο όπου συγκεντρώνονται τεράστιες ποσότητες αλιευμένων ψαριών της ευρύτερης περιοχής, (έως και 240 τόνους ανά 12ωρο την αποδοτική περίοδο του χρόνου) και μετά την κατάλληλη επεξεργασία τυποποιούνται και διοχετεύονται κυρίως στο εξωτερικό. Γυρνώντας στο σχολείο οι μαθητές ξεκίνησαν τις ετοιμασίες για το φεστιβάλ πολιτισμού.

Την άλλη μέρα στο σχολείο ακούσαμε στοιχεία για την τοπική κουλτούρα. Η ημέρα συνεχίστηκε με οργανωμένες επισκέψεις σε περιοχές όπου η φύση έδωσε τον καλύτερο εαυτό της. Είδαμε π.χ. το φυσικό φαινόμενο Bergardalur, όπου περάσαμε πίσω από τα νερά του καταρράκτη και καταλήξαμε σε φυσικές πισίνες με παγωμένο νερό όπου τα αγόρια και όχι μόνο, του προγράμματος βούτηξαν, δοκιμάζοντας τις αντοχές τους. Ακολούθησε barbecue, ενώ το βράδυ οι μαθητές οργάνωσαν πάρτι.

Την τελευταία επίσημη ημέρα της συνάντησης, στο σχολείο έγινε συζήτηση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις που κάναμε και απαντήθηκαν ερωτηματολόγια για εντυπώσεις, βελτιώσεις κ.λ.π.. Κατόπιν ακολούθησαν οι τελευταίες ετοιμασίες για το απογευματινό φεστιβάλ. Έτσι φτάσαμε στο τέλος της συνάντησης όπου οι μαθητές κάθε χώρας παρουσίασαν ότι είχαν ετοιμάσει, παραδοσιακούς χορούς, παραδοσιακά παιχνίδια, θεατρικά αποσπάσματα από ιστορικά γεγονότα της χώρας τους και παλιά τραγούδια. Απονεμήθηκαν τα διπλώματα σε όλους και κάποια αναμνηστικά δώρα.

Οι εντυπώσεις για την επιτυχία της συνάντησης, την προοπτική για το μέλλον του προγράμματος αλλά και την ίδια η χώρα με την απαράμιλλη ομορφιά, ήταν άριστες. Το επόμενο ραντεβού δόθηκε στην Ιταλία.

Την παιδαγωγική ομάδα του σχολείου αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί Αβδελίδου Ελένη και Κυριαζής Θωμάς καθώς και οι μαθήτριες Αλεξοπούλου Μαγδαληνή, Διαλεσιώτη Ευαγγελία, Κάβρα Σοφία και Ταμπρατζή Αγγελική.

1

2

3

5

6

Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Κ. Αγοραστός: Πάμε μαζί να κάνουμε την Θεσσαλία τον τόπο που θέλουμε. Έχω καταλάβει τι πρέπει να αλλάξω(βίντεο)

Με μήνυμα προς όλες τις Θεσσαλές και όλους τους Θεσσαλούς ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και ε…