bty

Το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 με τίτλο “FabLab SchoolNet: STEAM education and learning by Robotics, 3D and Mobile technologies” για τη διετία 2018-2020, το οποίο έχει σχέση με την αξιοποίηση της ρομποτικής, των 3D και των φορητών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Σε αυτό το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα συμμετέχουν έξι φορείς (πανεπιστήμια, σχολεία, ερευνητικοί οργανισμοί κλπ) από πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Λιθουανία, Ρουμανία, Ιταλία, Βουλγαρία και Ελλάδα).

Οι οργανισμοί που συμμετέχουν στη σύμπραξη είναι οι εξής:

  • Siauliu Didzdvario gimnazija (Λιθουανία)
  • UNIVERSITATEA DUNAREA DE JOS DIN GALATI (Ρουμανία)
  • CNR – CONSIGLIO NAZIONALE DELLE RICERCHE (Ιταλία)
  • FabLab Palermo APS (Ιταλία)
  • Varnenska morska gimnazia «Sv. Nikolai Chudotvorec» (Βουλγαρία)
  • 2ο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) Τρικάλων (Ελλάδα)

Συντονιστής του προγράμματος είναι το σχολείο από τη Λιθουανία.

Το έργο στοχεύει στη δημιουργία μιας βάσης για ένα δίκτυο FabLab που αποτελείται από ευρωπαϊκά σχολεία. Το FabLab είναι ένα ψηφιακό εργαστήριο μικρής κλίμακας εξοπλισμένο με ελεγχόμενα από υπολογιστή εργαλεία, όπου μπορούν να δημιουργηθούν διαφορετικοί τύποι έργων και προϊόντων.

Τα εργαστήρια FabLabs είναι ανοιχτά σε τοπικούς εφευρέτες, μικρές επιχειρήσεις, σπουδαστές και επιχειρηματίες, παράγοντας λύσεις σε τοπικά προβλήματα. Γενικός στόχος είναι η δημιουργία ενός δικτύου και ενός νέου τρόπου σκέψης σχετικά με την παραγωγή των αγαθών, εφαρμόζοντας την έννοια «Learning by doing – μάθηση μέσα από την πράξη» στις τάξεις των μαθητών.

Το έργο περιλαμβάνει κύκλους εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, που θα εισαγάγουν θέματα τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας και θα τους βοηθήσουν να εξοικειωθούν περισσότερο με έννοιες όπως δικτύωση, παραγωγή, δημιουργική σκέψη και διαμοιρασμός αντικειμένων και να αποκτήσουν τη δυνατότητα να σκέφτονται και να αναπτύσσουν κατάλληλα μοντέλα που συνδέονται στενά με την πραγματική αγορά, προσαρμόζοντας τις δικές τους ιδέες και δεξιότητες.

Οι δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν στο πρόγραμμα αποσκοπούν στην εμπλοκή των μαθητών σε κάθε επίπεδο, από τη σύλληψη και το σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση των προϊόντων. Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου μπορούν να συνοψιστούν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και στη δημιουργία ανοικτών μοντέλων για τη ρομποτική, την εκτύπωση 3D και τις κινητές τεχνολογίες, στην επέκταση και στη διάδοσή τους στα σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτού του Ευρωπαϊκού Προγράμματος πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα η 1η συνάντηση των εταίρων από 11 μέχρι 13 Δεκεμβρίου 2018. Αρχικά, ο κάθε οργανισμός παρουσίασε πληροφορίες για τη χώρα του, την πόλη του, τις δράσεις του, την εμπειρία του πάνω στο θέμα του προγράμματος και τις διακρίσεις του σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο συντονιστής του έργου παρουσίασε τους στόχους, το περιεχόμενο, τα αναμενόμενα αποτελέσματα και προϊόντα του προγράμματος.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις για θέματα όπως τα εργαστήρια Fablab, η αξιοποίηση των 3D τεχνολογιών και των φορητών συσκευών στην εκπαίδευση καθώς και  συνεχείς συζητήσεις και ανταλλαγές απόψεων σε θέματα όπως οι επιμορφωτικές δραστηριότητες, η δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού και η επιλογή της κατάλληλης ρομποτικής τεχνολογίας για την υλοποίηση του προγράμματος.

Επίσης, οι εταίροι επισκέφθηκαν το Δημαρχείο της πόλης, όπου συναντήθηκαν και συνομίλησαν με το δήμαρχο Τρικκαίων για τις δράσεις τεχνολογικών καινοτομιών που υλοποιούνται στην πόλη. Ακολούθησε ξενάγηση στο κέντρο ελέγχου του Smart Trikala όπου μέσα από τις οθόνες παρακολούθησης έγινε παρουσίαση των συστημάτων και των υπηρεσιών της έξυπνης πόλης.

Τέλος, οι εταίροι είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Μονή Αγίου Στεφάνου στα Μετέωρα, μέσα σε ένα πολύ όμορφο ομιχλώδες και χιονισμένο τοπίο καθώς και το Μύλο των Ξωτικών.

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Fablab Schoolnet είναι ένα αξιόλογο έργο που θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές και στους καθηγητές να προσεγγίσουν τη γνώση με ένα καινοτόμο τρόπο, να έρθουν σε επαφή με νέες τεχνολογίες, να αποκτήσουν εμπειρίες και δεξιότητες, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκά δίκτυα συνεργασίας.

2o EPAL (1)

bty
bty
Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Θανάσης Λιούτας: Εντάσσονται στην πρώτη αρωγή και οι πλημμυροπαθείς κατ’ επάγγελμα αγρότες

Και οι κατ’ επάγγελμα αγρότες, των οποίων το πάγιο κεφάλαιο και ο εξοπλισμός, έπαθαν ζημιά…