simvoulio-basf-all-696x392

Μπορεί η γερμανική αγορά οίνου να είναι δύσκολη και εξαιρετικά ανταγωνιστική, όμως προσφέρει πολλές ευκαιρίες για τους Έλληνες οινοπαραγωγούς, λόγω της μεγάλης ποικιλίας στα σημεία διάθεσης αλλά και της θετικής εικόνας που έχουν καταφέρει να χτίσουν σε αυτήν τα ελληνικά κρασιά.

Για να αξιοποιηθούν ωστόσο αυτές οι ευκαιρίες, θα πρέπει οι εγχώριες επιχειρήσεις να στραφούν στους Γερμανούς καταναλωτές και όχι μόνο στην ομογένεια, όπου κατά παράδοση και με ευκολία καταλήγουν κατά κανόνα τα ελληνικά προϊόντα αγροδιατροφής.

Πρόκειται για το βασικό συμπέρασμα του εξαιρετικά ενδιαφέροντος συνεδρίου για την προώθηση του οίνου και τη σταφίδας που διοργάνωσε χθες, Πέμπτη 9 Μαΐου το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς και την BASF Ελλάς ΑΒΕΕ, στο ξενοδοχείο Domotel στο Καστρί.

«Μόλις πριν έξι χρόνια η BASF -την οποία όλοι γνωρίζετε από το χώρο των χημικών προϊόντων- ανέλαβε την πρωτοβουλία να ανοίξει μια κάβα στην Γερμανία η οποία σύντομα έφτασε να είναι μια από τις μεγαλύτερες σε εξαγωγές κάβες στον κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Γούναρης, διευθύνων σύμβουλος BASF Ελλάς ΑΒΕΕ στον χαιρετισμό του.

basf-gounaris
Βασίλης Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος BASF Ελλάς ΑΒΕΕ

Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κάβας αφορούν κατά 55% γερμανικά κρασιά, 17% ισπανικά και πορτογαλικά, 13%, γαλλικά, 10% ιταλικά, 5% κρασιά από τον νέο κόσμο και μόλις 1% ελληνικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Marc Oliver Heilos, υπεύθυνος προμηθειών της κάβας BASF. «Η γερμανική αγορά δεν είναι εύκολη. Όμως, το ελληνικό κρασί έχει προοπτικές, όπως έδειξε το ζωηρό ενδιαφέρον για τα πέντε ελληνικά κρασιά που ήδη βρίσκονται στα ράφια της συγκεκριμένης κάβας», πρόσθεσε προτρέποντας τους οινοποιούς να επενδύσουν σε ελληνικές ποικιλίες.

Αναδιάρθρωση για την κορινθιακή σταφίδα

Για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στη Γερμανία για τα ελληνικά προϊόντα έκανε λόγο και ο επιτετραμμένος της γερμανικής πρεσβείας, Marc Bogdahn, ενώ, από την πλευρά του, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βασίλης Κόκκαλης, κάλεσε τους αγρότες να περάσουν «από τον αγροτικό συνδικαλισμό στον υγιή συνεργατισμό».

Ανέφερε επίσης ότι εξετάζεται από το υπουργείο η δυνατότητα αναδιάρθρωσης της κορινθιακής σταφίδας, «η οποία είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη της καλλιέργειας». Ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), Γιάννης Βογιατζής, σημείωσε πάντως ότι, παρά τη φήμη που έχει αποκτήσει το ελληνικό κρασί και την άνοδο της αξίας του στις αγορές, οι παραγόμενες ποσότητες παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 38,8% από το 1990 έως το 2018.

Εξαγωγική συμβολαιακή από την Πειραιώς

Την επιμονή της Τράπεζας Πειραιώς στη στήριξη του αγροτικού τομέα επεσήμανε ο Αλκιβιάδης Αλεξάνδρου, αναπληρωτής γενικός διευθυντής Αγροτικής Τραπεζικής του Ομίλου Πειραιώς, τονίζοντας ότι πρόκειται για στρατηγική επιλογή του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος. Όπως ανακοίνωσε, μάλιστα, ο ίδιος, στο οπλοστάσιο του Έλληνα παραγωγού για την ανάπτυξη της καλλιέργειάς του προστίθεται πλέον το νέο πρόγραμμα Εξαγωγικής Συμβολαιακής Τραπεζικής, «παιδί» της Συμβολαιακής Γεωργίας, στην οποία η Τράπεζα Πειραιώς δραστηριοποιείται από το 2013. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, όπως ανέφερε, αφορά τη διασφάλιση του επενδυτικού ρίσκου για τον παραγωγό που θέλει να στραφεί στις εξαγωγές.

Πηγή: ypaithros.gr

Load More Related Articles
Load More In Αγροτικά νέα
Comments are closed.

Check Also

Πύλη: «Έφυγε» από τη ζωή η Βιργινία Τσιγκαρίδα

ΚΗΔΕΙΑ Την αγαπημένη μας μητέρα, γιαγιά και θεία ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΤΣΙΓΚΑΡΙΔΑ ΕΤΩΝ 91 Θανούσα κηδεύ…