Sakis Papadopoulos

Το Σ/Ν με τα προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης και το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019 – 22,  περιλαμβάνει τις τελευταίες ωδίνες μιας μακράς περιόδου υπερχρέωσης της χώρας και  κηδεμονίας της  από τους δανειστές της και ταυτόχρονα την αισιοδοξία της μετάβασης σε μια ενάρετη εποχή ολιστικής ανασυγκρότησης με ένα στρατηγικό σχέδιο δίκαιης – βιώσιμης – ταχύρρυθμης – ευφυούς ανάπτυξης, το οποίο βασίζεται στη προώθηση μιας οικονομίας με κοινωνικό προσανατολισμό -στην  αξιοποίηση του χαρισματικού  ανθρώπινου δυναμικού και των σημαντικών  συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας (μεταφορές, ενέργεια, τουρισμός, εφοδιαστική αλυσίδα, ποιοτική αγροδιατροφή, ναυτιλία, πολιτισμός, ΑΠΕ, γενόσημα φάρμακα, κυκλική οικονομία…).

Η αισιοδοξία τεκμηριώνεται στα δεδομένα για την οικονομία της χώρας και την προοπτική της:

  • Στους ρυθμούς ανάπτυξης για το 2018 και τα επόμενα χρόνια
  • Στην αύξηση των πόρων για την Ελλάδα κατά 8% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, από το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής
  • Στη βελτίωση των εξαγωγών – της μεταποίησης  – των επενδύσεων ελληνικών και ξένων –
  • στη μετατροπή της χώρας σε Πυλώνα Σταθερότητας στη Βαλκανική και τη Ν.Α. Μεσόγειο,
  • στο νοικοκύρεμα των εσόδων και των δαπανών,την εξουδετέρωση της διαφθοράς και της σπατάλης, την αποτελεσματική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, την αυτοαποκάλυψη αδήλωτου πλούτου
  • Στην επισκόπηση των δαπανών των Υπουργείων για ενοικιάσεις κτιρίων – για κατανάλωση ενέργειας…, στην αύξηση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ
  • στη γενίκευση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, του πλαστικού χρήματος, της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων
  • στην απλοποίηση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων
  • στο Περιουσιολόγιο – το Κτηματολόγιο – στους Δασικούς Χάρτες – στις Ενεργειακές Κοινότητες,
  • στα χρηματοδοτικά εργαλεία (Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανασυγκρότησης – Ανάπτυξης, Διαρθρωτικά Ταμεία, ΕΣΠΑ, νέος Αναπτυξιακός Νόμος με κίνητρα για συμπράξεις – συνεργατικά σχήματα, Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης,  Ίδρυση Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας – Καινοτομίας για υποστήριξη νέων ταλαντούχων επιστημόνων, ΕQUIFUND για νεοφυείς επιχειρήσεις, Ταμείο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  – ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ, Ταμείο ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ, ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ, ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ – ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ το οποίο έχει καταρτίσει το 1ο στρατηγικό σχέδιο εκμετάλλευσης των περιουσιακών στοιχείων του χαρτοφυλακίου του  και επιχειρησιακής δράσης και θα χρησιμοποιεί το 50% των εσόδων που θα προκύπτουν για την εξόφληση του χρέους και το υπόλοιπο 50% για επενδύσεις  – Κέντρα Στήριξης της Κοινωνικής – Αλληλέγγυας Οικονομίας – των ΚΟΙΝΣΕΠ),
  • στη πτώση της ανεργίας,
  • στη θετική ροή των καταθέσεων,
  • στη προσδοκία για τη βιώσιμη εξυπηρέτηση του Χρέους,
  • στο μαξιλαράκι ασφαλείας που δημιουργούμε,
  • στην αναβάθμιση – μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης,
  • στις δυνατότητες για χορήγηση στεγαστικού επιδόματος -φοροελαφρύνσεων– αντιμετώπισης των κόκκινων δανείων – ανακούφισης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών – αύξησης  των κατώτερων βασικών μισθών – επεκτασιμότητας  των κλαδικών συμβάσεων – βελτίωσης του ΕΝΦΙΑ, του ΦΠΑ, του βιοτικού επιπέδουκαι για κοινωνικές παρεμβάσεις στην Υγεία – τη Παιδεία – τη Πρόνοια – την Αλληλεγγύη. Στις δυνατότητες  που δίνει για τα επόμενα χρόνια η μεγέθυνση της ανάπτυξης κατά 2% το 2018 και 2,4% το 2019,  η υπερκάλυψη των πρωτογενών πλεονασμάτων, η βιώσιμη εξυπηρέτηση του χρέους, οι προωθητικές μεταρρυθμίσεις…

Το Σ/Ν περιέχει τα σκληρά προαπαιτούμενα της 4ΗΣ αξιολόγησης  – τα βαρίδια που απαίτησαν οι δανειστές  – τις εμμονές του ΔΝΤ για τη μείωση του αφορολόγητου και των συντάξεων, αλλά και όσα κατορθώθηκαν να συνάδουν με τις δικές μας προτεραιότητες.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ το Πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει το κλείσιμο εκκρεμοτήτων χωρίς νέες επιβαρύνσεις των πολιτών, αλλά και με μέτρα σταδιακής ανακούφισής τους από τη μετακύλιση του κόστους, καθώς αναγνωρίστηκε η προώθηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων στην Υγεία και το Φάρμακο που εκκρεμούσαν επί χρόνια.

Να επισημάνουμε ότι στο στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον –  το οποίο έχει ήδη εγκριθεί στη προηγούμενη Σύνοδο του ΓΙΟΥΡΟΓΚΡΟΥΠ –  αναφέρεται ρητά ότι η Κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την ισότιμη και καθολική κάλυψη της υγείας του πληθυσμού και ότι εξασφάλισε την ελεύθερη πρόσβαση των 2,5  εκατ. ανασφάλιστων πολιτών, στο ΕΣΥ. Αναγνωρίστηκε έτσι  ότι στα προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης μπορούν να εγκριθούν ως  προτεραιότητες:

  • Η σημαντική μεταρρύθμιση – επέκταση της ΠΦΥ με τη συνεργασία του ΠΟΥ και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, που καθιερώνει τη διαφανή – χωρίς αποκλεισμούς σύγχρονη και βιώσιμη διακυβέρνηση στην πρωτοβάθμια υγεία με οικογενειακούς γιατρούς και Ομάδα Υγείας σε ΤΟΜΥ (δημιουργήθηκαν πάνω από 70 έως τώρα). Στα βήματα ανάπτυξης του νέου μοντέλου ΠΦΥ ζητείται διαδικασία εγγραφής  του πληθυσμού σε οικογενειακούς γιατρούς και κατάρτισης του φακέλου υγείας τους, σύστημα παραπομπών στους ειδικούς γιατρούς, διαδικασία σύμβασης του ΕΟΠΥΥ με παθολόγους – παιδιάτρους – γενικούς γιατρούς καθώς και με γιατρούς ειδικοτήτων.
  • Η αύξηση της διείσδυσης των γενοσήμων, με εξίσωση λιανικής – ασφαλιστικής τιμής και κατάργηση της συμμετοχής του 10% όταν ο ασθενής επιλέγει γενόσημο
  • Προωθούνται 20 πρόσθετα  θεραπευτικά πρωτόκολλα
  • καθιερώνεται Επιτροπή Αξιολόγησης των Τεχνολογιών στην Υγεία (ΗΤΑ) για να λαμβάνονται τεκμηριωμένες αποφάσεις στην επιλογή των καταλληλότερων και οικονομικότερων θεραπειών,
  • επεκτείνεται η εφαρμογή του Μηχανισμού Αυτόματων Επιστροφών για τα έτη 2019 – 22, με νέα μέθοδο καθορισμού του ορίου δαπανών για όλες τις κατηγορίες, βάσει της ετήσιας αύξησης του ΑΕΠ – ώστε οι  Φορείς να εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δημόσια υγεία, οι φαρμακευτικές δαπάνες των ασθενών των ΕΙ να μην υπερβαίνουν τους στόχους του ΕΟΠΥΥ. Στον ετήσιο προϋπολογισμό του κράτους τα όρια δαπανών θα κατανέμονται στις 3 κατηγορίες δαπανών.
  • Επιταχύνεται η διαδικασία εκκαθάρισης, στις περιπτώσεις που υφίστανται ομοειδείς ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις των Φαρμακευτικών Εταιρειών και του ΕΟΠΥΥ.
  • Οι ΜΗΝ μπορούν να αναπτύσσουν περισσότερες από μία ειδικότητες, εφόσον τηρούν τις προϋποθέσεις του Νόμου για την διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας
  • Η σταδιακή αύξηση των δημόσιων δαπανών στην υγεία, με κλειστούς προϋπολογισμούς, στη βάση της αύξησης του ΑΕΠ. Για το 2019 η αύξηση υπολογίζεται στα 100 εκατ. Ευρώ.
  • Η κεντρικοποίηση των προμηθειών μέσω της ΕΚΑΠΥ, με αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων και της επικοινωνίας με τους Διεθνείς Οργανισμούς και της συμμετοχής σε αντίστοιχα δίκτυα, ο τρόπος επιλογής του ΔΣ, το επιχειρησιακό σχέδιό του
  • Ρυθμίσεις του ΕΟΠΥΥ για τον εκσυγχρονισμό και τον πιο αποτελεσματικό έλεγχο των παροχών υγείας. Καθίσταται δυνατή η ψηφιακή υποβολή δικαιολογητικών εκκαθάρισης των απαιτήσεων των ιδιωτών παρόχων του ΕΟΠΥΥ.
  • Η αποζημίωση των παρόχων για οπτικά και υπηρεσίες ειδικής αγωγής θα γίνεται με voucher που θα χορηγείται στους πολίτες, ανακουφίζοντάς τους από την προπληρωμή και την αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνσή τους

Για την επιθυμητή οργάνωση καθολικού – ποιοτικού και αποτελεσματικού Δημόσιου Συστήματος Υγείας, προωθείται παράλληλα :

  • η αναβάθμιση της επείγουσας περίθαλψης με αυτοτελή ΤΕΠ, ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των Νοσοκομείων, αναδιοργάνωση του ΕΚΑΒ – δημιουργία βάσεων ελικοπτέρων – αεροδιακομιδών
  • Ο εξορθολογισμός των δαπανών, η σωστή κατανομή πόρων και στελέχωσης, η διαφάνεια στις διοικητικές δομές, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση
  • Η καταπολέμηση της διαφθοράς στην υγεία και το φάρμακο, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ.
  • Η διακρατική συνεργασία για τα πανάκριβα νέα φάρμακα, η πλήρης επάρκεια φαρμάκων, η βελτίωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, οι άυλες συνταγές
  • Η επέκταση αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης
  • Η δυναμική ανάπτυξη του Ιατρικού Τουρισμού, των θεραπευτικών μονάδων ιαματικής θεραπείας, των κέντρων θαλασσοθεραπείας…
  • Η αναβάθμιση και ενίσχυση της Κοινωνικής Προστασίας, του κράτους πρόνοιας, της αλληλεγγύης, των σχολικών γευμάτων, των βρεφονηπιακών σταθμών, της παροχής βασικών αγαθών, της αντιμετώπισης των κοινωνικών ανισοτήτων – της φτώχειας – της ανέχειας – του κοινωνικού αποκλεισμού – της ανεργίας – της υπογεννητικότητας – της μητρότητας – της αποιδρυματοποίησης – των ευάλωτων ομάδων – των ΡΟΜΑ – των αστέγων – των χρονίως πασχόντων.

Στους άμεσους σχεδιασμούς του Υπουργείου Υγείας βρίσκεται επίσης  η κατάθεση Νομοσχεδίων για τη Θεσμική Ανασυγκρότηση του ΕΣΥ, για την ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, για τις ιατρικές ειδικότητες και το ΚΕΣΥ

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι

Η Χώρα ανακάμπτει. Η Ελλάδα αλλάζει σελίδα, αποκτά βαθμούς ελευθερίας ιεραρχήσεων – επιλογών, γίνεται κανονική ευρωπαϊκή χώρα, μετά από 8 χρόνια παράδοσης της ευθύνης άσκησης οικονομικής πολιτικής στους δανειστές της, οι οποίοι με λαθεμένες θεωρίες εσωτερικής υποτίμησης  – λαθεμένες συνταγές –εκδικητικότητα -σκόπιμους εκβιασμούς, επιβάρυναν την κατάσταση της υπερχρεωμένης  χώρας.

Η Ελλάδα περνά σε μια νέα ιστορική φάση συνολικής Ανασυγκρότησης, χωρίς κηδεμόνες, χωρίς λαθεμένους πολλαπλασιαστές, χωρίς  νέο μνημόνιο ή προληπτική πιστωτική γραμμή με καταναγκαστικές εντολές,  σε μια Ευρώπη που πρέπει να γίνει πιο Αλληλέγγυα – πιο Δημοκρατική – πιο Κοινωνική – πιο Συνεκτική  – πιο επικεντρωμένη στους ιδρυτικούς στόχους της.  Δεν πιστεύω να σας στενοχωρεί αυτό. Δεν πιστεύω ότι θέλετε να συνεχίσει η χώρα να είναι οικονομικό προτεκτοράτο των δανειστών της.  Τον Ερντογάν ασφαλώς τον ενοχλούν οι θετικές εκτιμήσεις των Οίκων Αξιολόγησης για την ελληνική οικονομία.

Τον ενοχλούν οι Βαλκανικές πρωτοβουλίες της Ελλάδας, η συνανάπτυξη των Βαλκανίων, η διασύνδεση των λιμανιών – του σιδηροδρομικού δικτύου – των οδικών αξόνων, η  παγκόσμια αναγνώριση ότι η Ελλάδα αποτελεί καταξιωμένη « Άγκυρα Σταθερότητας», οι πρωτοβουλίες στη Νότια Ευρώπη που παίρνουν νέα δυναμική μετά την εκλογή του Πέδρο Σάντσεθ στη πρωθυπουργία της Ισπανίας, η συνεργασία με το Ισραήλ και την Κύπρο, την Αίγυπτο και την Ιορδανία, την Κίνα και τις ΗΠΑ…,  την ΤΟΤΑΛ, την ΜΟΜΠΙΛ – ΕΞΟΝ …

Δεν πιστεύω ότι ενοχλείστε και εσείς. Ότι επιλέγετε την καταστροφολογία για τη χώρα για να γίνει εφικτό το σχέδιο παλινόρθωσης στην εξουσία των δυνάμεων που έκαναν το μεγάλο φαγοπότι.  Άλλωστε οι επόμενες Εκλογές θα γίνουν στη λήξη της συνταγματικής πρόβλεψης, οπότε θα έχουμε όλοι μας άφθονο χρόνο για αντιπαράθεση επιχειρημάτων – ιδεών – προγραμμάτων για το παρόν και το μέλλον της χώρας, αντιπαράθεση που θα σας αποδείξει  ότι ο στόχος της « στρατηγικής ήττας του ΣΥΡΙΖΑ» είναι όνειρο θερινής νυκτός.

Εμείς δεν ξεχνάμε ότι « όταν θέλεις κάτι πάρα πολύ, όταν αυτό που θέλεις συνταιριάζει με την ψυχή του κόσμου, το σύμπαν συνωμοτεί για να το πετύχεις…». Εμείς θέλουμε μια Ελλάδα που δεν θα μπορεί ο Τόμσεν, ο Βίζερ, η Βελκουλέσκου, ο Κοστέλο… να δίνουν εντολές, μια Ελλάδα στο ύψος των ονείρων μας… Άλλωστε « η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ταξιδέψει ακόμη».

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ

Load More Related Articles
Load More In Πολιτικά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Επιτόπια αυτοψία Κ. Μαράβα, στις προκληθείσες ζημιές των αναχωμάτων του Πορταϊκού στη Λυγαριά

Ο   Δήμαρχος  Πύλης κ. Κωνσταντίνος  Μαράβας, συνοδευόμενος από ομάδα συνεργατών του και ε…