gabrogloy_176

«Ολοκληρώνουμε τη θεσμική παρέμβαση και την επόμενη τετραετία θα βάλουμε στο τραπέζι τα ζητήματα ποιότητας από την προσχολική εκπαίδευση έως τα διδακτορικά»

«Συνέβη το απίθανο, πλην όμως πάρα πολύ έντιμο: Χθες άνοιξε το σύστημα αιτήσεων για τους 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και σε δύο μήνες θα ανοίξει το σύστημα για την Γενική Εκπαίδευση. Είχαμε κατηγορηθεί ότι δεν πρόκειται να γίνει. Όμως έγινε. Χθες άνοιξε το σύστημα διορισμών και χθες ο κ. Μητσοτάκης ειλικρινώς -και το χαιρετίζω αυτό- αποκάλυψε τη βασική θέση του επί του θέματος. Είπε ‘εμείς δεν είμαστε υπέρ των διορισμών’. Αυτό πρέπει να το χειροκροτήσουμε, γιατί δεν κρύφθηκε πίσω από μια ρητορική για να μπερδέψει τον κόσμο. Το λένε ξεκάθαρα. Εγώ δεν λέω ότι παλιά έδιωξε κόσμο, εγώ μιλώ για το τώρα που το δημόσιο έχει τεράστιες ανάγκες».

Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση, ενώυπογράμμισε τα εξής:

15.000 μόνιμοι διορισμοί

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει και κάνει πράξη 15.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση σε διάστημα τριών ετών εκ των οποίων 4.500 μόνιμους διορισμούς για το 2019 και 10.500 μόνιμους διορισμούς για το 2020 και το 2021

500 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ

Επιπλέον έχουν δοθεί 500 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ για τα Πανεπιστήμια.

Για την επόμενη τετραετία αλλαγές από προσχολική εκπαίδευση έως τα διδακτορικά

Αυτό είναι το σχέδιο μας, το οποίο ξετυλίγεται και βρίσκει πλατιές συναινέσεις. Παράλληλα, είναι ένα στοίχημα για το μέλλον. Ολοκληρώνουμε τη θεσμική παρέμβαση και την επόμενη τετραετία θα βάλουμε στο τραπέζι τα ζητήματα ποιότητας από την προσχολική εκπαίδευση έως τα διδακτορικά.

Η αντιπολίτευση κρύβεται πίσω από την υβριστική ρητορική της

Υπάρχουν κάποιες θέσεις; Υπάρχει κάποια ουσία από την αντιπολίτευση; Υπάρχει μια υβριστική ρητορική για να κρύψει τις θέσεις της. Γιατί θέσεις υπάρχουν, αλλά τις θέσεις αυτές δεν πρέπει να τις καταλάβει η ελληνική κοινωνία. Η ελληνική κοινωνία πρέπει να επικεντρωθεί, κατά την αντιπολίτευση, σε μια ρητορική η οποία κατασκευάζει μια πραγματικότητα», ανάφερε ο Υπουργός και σημείωσε τα υβριστικά επίθετα που χρησιμοποιήθηκαν από την αντιπολίτευση κατά την πρόσφατη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση στη Βουλή.

Υβριστικά επίθετα  

Χρησιμοποιήθηκαν από την αντιπολίτευση υβριστικά επίθετα κατά την πρόσφατη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση στη Βουλή.

 Επικεφαλής της συχνότητας αυτών των χαρακτηρισμών, έρχεται η λέξη ‘Νέρωνας’. Αυτός που καίει και καταστρέφει. ‘Ο αμόρφωτος, ο καταστροφέας’. Εδώ ακούστηκαν αυτά και αναπαράγονται την επομένη από τον Τύπο.Γι’ αυτό όταν εντείνονται τέτοιου είδους ρητορικές, δεν γίνεται από προσωπική κακία και προσωπική εμπάθεια, αλλά γίνεται από μια πολύ συγκροτημένη προσπάθεια να δημιουργηθεί μια πραγματικότητα που κρύβει τις θέσεις. Και τις θέσεις αυτές φοβάστε να μην τις καταλάβει η κοινωνία. Και τώρα πια υπάρχουν πολλά στοιχεία. Υπάρχει κάτι που λέγεται επιστήμη και πρόοδός της. Επιτέλους πρέπει να εκσυγχρονιστείτε

 Το νομοθετικό και μεταρρυθμιστικό έργο του υπουργείου

Η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση ήταν επί 62 χρόνια αίτημα των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας μας. Εμείς το ψηφίσαμε και ακούσαμε τα μύρια όσα εναντίον του .

Στην νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων που άρχισε τον Αύγουστο του 2017 η αξιωματική αντιπολίτευση και τα άλλα κόμματα άρχισαν τον θρήνο για μεταπτυχιακά που θα εξαφανιστούν και για το νέο σύστημα εκλογή των διοικήσεων. 3,5 χρόνια αργότερα δεν βρέθηκε κανείς να ομολογήσει ότι έκανε λάθος στην εκτίμηση που έκανε, γιατί για πρώτη φορά ορθολογικοποιήθηκαν τα μεταπτυχιακά και σε όλα τα μεταπτυχιακά -ακόμη και σε αυτά που υπάρχουν δίδακτρα, για το 30% των εισακτέων είναι δωρεάν. Αυξήθηκαν τα μεταπτυχιακά χωρίς δίδακτρα και οι πρυτανικές αρχές με τις νέες εκλογές λειτουργούν μια χαρά και συνεργάζονται με άψογο τρόπο».

Για τα νέα τμήματα λένε ότι κάναμε παζάρια, όμως υπάρχει κάτι που λέγεται επιστήμη και πρόοδός της. Αυτό πρέπει να αποτυπώνεται και στα Ιδρύματά μας. Επιτέλους πρέπει να εκσυγχρονιστείτε.

Θρήνος για την τεχνολογική εκπαίδευση, από εσάς που τόσα χρόνια παίζατε με τα ΤΕΙ και ευτυχώς που οι εκπαιδευτικοί τους τα κράτησαν όρθια. Και όταν αναγκαστήκατε να πείτε τη γνώμη σας, μιλήσατε για ίδρυση Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών. Δεν είναι καν της δεκαετίας του ’70, είναι της δεκαετίας του ’60. Είναι κάτι που τελείωσε σε όλη την Ευρώπη και τελείωσε στο γίγνεσθαι το επιστημονικό. Είναι παλιομοδίτικα και συντηρητικά.Το μεγάλο εθνικό στοίχημα είναι να πιστέψουμε στο δημόσιο σχολείο.

Διετή προγράμματα σπουδών

Για πρώτη φορά δίνεται στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ η δυνατότητα να φοιτήσουν στα διετή προγράμματα σπουδών . Κορυφαίο σημείο υποκρισίας είναι  το γεγονός ότι ουδέποτε η αντιπολίτευση έχει απαντήσει στο ερώτημα εάν η χώρα έχει Γ΄ Λυκείου.  Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι το μεγάλο εθνικό στοίχημα, όχι μόνο της κυβέρνησης ή της αντιπολίτευσης αλλά όλης της κοινωνίας, είναι να μπορέσουμε ξανά να πιστέψουμε στο δημόσιο σχολείο και να πιστέψουμε ότι οι εκπαιδευτικοί μας έχουν όλα τα εφόδια να προετοιμάσουν παιδιά για το πανεπιστήμιο. Ο νόμος που ψηφίσαμε κατοχυρώνει λίγα μαθήματα επί περισσότερες ώρες διδασκαλίας, όπως είναι σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου. Και προτείνουμε έναν τόπο εισαγωγής, δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα της ελεύθερης πρόσβασης στα πανεπιστήμια».

Υποστηρικτικές δομές των σχολείων  

Τα προβλήματα στα σχολεία μας κατά κύριο λόγο είναι κοινωνικά. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα νεολαίας μας πολλαπλά. Το γνωσιολογικό θέμα είναι πολύ σημαντικό, αλλά δεν είναι το μόνο. Γι’ αυτό και κάναμε δομές διεπιστημονικές με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και συντονιστές εκπαίδευσης ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τα σχολεία και ιδρύσαμε το Εθνικό Κέντρο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για να χρησιμοποιήσουμε και την τεχνογνωσία του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου .

Δύο διαφορετικές πολιτικές κουλτούρες

Εχει σημασία να καταλάβουμε ότι υπάρχουν δύο διαφορετικές πολιτικές κουλτούρες.  Η μια λέει ‘σχεδιάζω και προτείνω’. Το ‘σχεδιάζω’ δεν είναι κάτι σύνηθες στη χώρα μας. Προχθές στη Συνέντευξη Τύπου και χθες στην ομιλία του Πρωθυπουργού στη Βουλή εκείνο που αναδείχθηκε ήταν ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός ήδη από το καλοκαίρι του 2015, τότε που όλοι κοροϊδεύατε και λέγατε ότι δεν θα τα καταφέρναμε όλα αυτά. Αλλά ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Και εδώ το ίδιο κάναμε. Σχεδιάσαμε από το 2015. Θέλετε να μας πείτε τις θέσεις σας για αυτό το σχέδιο ή θέλετε να κρυφτείτε;».

Πηγή: esos.gr

Load More Related Articles
Load More In Εκπαίδευση
Comments are closed.

Check Also

Δημ. Μπογδάνος στην Πύλη: Σύγχρονη μάστιγα, τα αυτοάνοσα νοσήματα. Με τεράστιο ενδιαφέρον η ενημερωτική Ημερίδα, στο Πολιτιστικό Κέντρο Πύλης(βίντεο)

Με τεράστιο ενδιαφέρον πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στις 11:00 η ενημερωτική Ημερίδα, μ…